Τέλος τα "χατίρια" - 2.400 έξυπνες κάμερες στους δρόμους της Αττικής
Kάμερες με τεχνητή νοημοσύνη πιάνουν κράνος, κόκκινο, ταχύτητα — Στο κινητό και το email σου η κλήση μέσω gov.gr
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
1/8/2025
Η εποχή που η κλήση σβηνόταν με ένα τηλεφώνημα ή ένα “θα το κανονίσουμε” τελειώνει. Η Αττική μπαίνει σε ψηφιακή τροχονόμηση με 2.400 κάμερες και τεχνητή νοημοσύνη που θα βλέπει (σχεδόν) τα πάντα.
Σύμφωνα με τις αρχές, το πρόγραμμα ξεκινά πιλοτικά με 400κάμερες σε 17Δήμους, με έμφαση σε περίπου 40κόμβους που έχουν «βαριά» στατιστικά ατυχημάτων. Όλα θα περνάνε από κεντρικό επιχειρησιακό κέντρο και η κλήση θα φτάνει κατευθείαν στο κινητό ή το email σου μέσω gov.gr. Ούτε μπλοκάκι, ούτε “να τα βρούμε”.
Το αμφιλεγόμενο νέο σύστημααστυνόμευσης θα παρακολουθείαδιάκοπα για υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση κόκκινου, οδήγηση χωρίς κράνος, 24/7.
Και δεν σταματάμε εκεί, ο “μεγάλος αδερφός” θα χρησιμοποιείται και στον εντοπισμόοχημάτων που σχετίζονται με εγκληματικές ενέργειες, οπότε μιλάμε για ένα ψηφιακό δίκτυο που θα καλύπτει όλη την πόλη.
Η τοποθέτηση των καμερών θα γίνει σε στάδια με το πρώτοκύμα να μπαίνει σε σημεία-κλειδιά, μεταξύ των οποίων οι διασταυρώσεις Κηφισίας & Εθνικής Αντιστάσεως (Ψυχικό), Μεσογείων & Χαλανδρίου, Συγγρού & ΑγίαςΦωτεινής (Καλλιθέα) και στη συνέχεια στους μεγάλους άξονες, Βασιλίσσης Σοφίας, Ποσειδώνος, Μεσογείων, Βάρης-Κορωπίου, Μαραθώνος, Κηφισίας, Βουλιαγμένης, Αλεξάνδρας, Πατησίων, 3ης Σεπτεμβρίου, Πανεπιστημίου.
Κάμερες θα μπουν και στα λεωφορεία, που θα φωτογραφίζουν αυτόματα όσους μπαίνουν στις λωρίδες τους. Η πινακίδα θα καταγράφεται και η κλήση θα έρχεται ηλεκτρονικά, χωρίς περιθώριο για συζήτηση.
Σε αυτή την βάση η τροχαία θα αφήσει τα καθημερινά σταμάτα-γράψε και θα επικεντρωθεί σε πιο σοβαρούς ελέγχους αλκοτέστ, δίπλωμα, τεχνικός έλεγχος.
Για τους αναβάτες, αυτό σημαίνει ότι η οδήγηση στο όριο θα κοστίζει ακριβά, πλέον. Το σύστημα υπόσχεται λιγότεραατυχήματα αλλά και πολύ πιο ασφυκτική επιτήρηση.
Εξαγορά της Dust Moto μέσω της θυγατρικής της, LiveWire
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
20/5/2026
Παρά την πτώση των πωλήσεως και τις οικονομικές δυσκολίες, η LiveWire συνεχίζει να επενδύει στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, εξαγοράζοντας την αμερικανική startup Dust Moto που ειδικεύεται στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου.
Η ανακοίνωση της εξαγοράς της Dust Moto προκάλεσε έκπληξη, γιατί η ίδια η LiveWire δεν διανύει την καλύτερη περίοδο της ιστορίας της, με τις πωλήσεις να συνεχίζουν να υποχωρούν και την κερδοφορία να παραμένει μακριά. Παράλληλα, η αγορά premium ηλεκτρικών μοτοσυκλετών εξακολουθεί να απευθύνεται σε σχετικά περιορισμένο κοινό.
Από την άλλη όμως, τα ηλεκτρικά off-road μοντέλα αναψυχής δείχνουν να κερδίζουν έδαφος. Και κάπου εκεί έρχεται η Dust Moto.
Με τη συμφωνία, η LiveWire αποκτά τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας και ενσωματώνει την πλατφόρμα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών κάτω από τη δική της ομπρέλα. Ο στόχος είναι η εξέλιξη και τελική παραγωγή των μοντέλων με τη βοήθεια των μηχανικών, των εργοστασιακών δυνατοτήτων και του δικτύου αντιπροσώπων της LiveWire.
Όπως και στην περίπτωση της Oset όμως, τα μοντέλα της Dust Moto δεν αναμένεται να συνεχίσουν να πωλούνται με το υπάρχον όνομα, αλλά δείχνει πιθανότερο να μετατραπούν πλήρως σε μοντέλα LiveWire.
Η LiveWire βλέπει την εξαγορά ως στρατηγική επέκταση στην αγορά των off-road μοτοσυκλετών, όπου αυξάνεται η ζήτηση για ελαφριές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες λόγω της άμεσης απόδοση ισχύος, του χαμηλού θορύβου λειτουργίας, της απλούστερης χρήση και των μικρότερων απαιτήσεων συντήρησης.
Και η αλήθεια είναι πως υπάρχουν αρκετά στοιχεία που επιβεβαιώνουν αυτή την εκτίμηση.
Ενώ τα ακριβά ασφάλτινα ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να προβληματίζουν λόγω τιμής, αυτονομίας και περιορισμένης απήχησης, τα ηλεκτρικά motocross και enduro φαίνεται να ταιριάζουν πολύ περισσότερο στη φύση της ηλεκτροκίνησης. Τα μικρότερα χρονικά διαστήματα χρήσης και συντήρησης, η εύκολη φόρτιση στο σπίτι και η άμεση απόδοση της ηλεκτρικής ισχύος λειτουργούν ιδανικά σε εκτός δρόμου συνθήκες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εντυπωσιακή άνοδος της Stark Future και της σειράς Varg με μοντέλα MX, Enduro και Supermoto, η οποία κατάφερε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να μετατραπεί από startup σε σοβαρό αντίπαλο των παραδοσιακών off road κατασκευαστών. H Varg έχει ήδη αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές, με επιδόσεις που σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα. Έχοντας επιδείξει αξιόλογα αγωνιστικά αποτελέσματα και κυνηγώντας τα ρεκόρ, είτε πετυχαίνοντάς ταείτε όχι, με βλέψεις για μεγαλύτερη αγωνιστική εμπλοκή από τοEnduroGPως το Erzberg.
Παράλληλα, συνεχίζουν να εμφανίζονται νέες μικρότερες εταιρείες ηλεκτρικών off-road, ενώ σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει και η αγορά παιδικών ηλεκτρικών μοντέλων μέσω εταιρειών όπως η STACYC με τα ηλεκτρικά δίκυκλα ισορροπίας και η Oset της Triumph, με Trial για κάθε ηλικία.
Ο CEO της LiveWire, Karim Donnez, δήλωσε: "Η LiveWire πρωτοστάτησε στην αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών δρόμου και αυτή η εξαγορά μας επιτρέπει να επεκτείνουμε αυτή την ηγετική θέση και στο off-road, συνεχίζοντας το ταξίδι που ξεκίνησε με τη STACYC πριν από δέκα χρόνια."
Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί τεχνικές λεπτομέρειες ή εικόνες του τελικού μοντέλου, με περισσότερες πληροφορίες να αναμένονται μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2026.
Το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι αν αυτή η κίνηση σηματοδοτεί μια γενικότερη αλλαγή πορείας για ολόκληρη τη βιομηχανία. Γιατί μπορεί οι ηλεκτρικές superbike ή adventure να απέχουν ακόμη αρκετά από το να αντικαταστήσουν τις βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες, όμως στον χώρο του off-road η ηλεκτροκίνηση αρχίζει να δείχνει ότι έχει πράγματι νόημα, τόσο για τους αναβάτες όσο και για τους κατασκευαστές.