Arc Vector 2019: 100.000 Ευρώ στην EICMA για μοτοσυκλέτα, κουστούμι και.. καλώδια!

Μια cafe racer από το μέλλον για... λίγους
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

14/11/2018

Όταν η EICMA βρισκόταν προ των πυλών πολλές εταιρείες είχαν ξεκινήσει τα teaser videos με τα νέα τους μοντέλα, ανεβάζοντας την προσμονή του κοινού για την παρουσίασή τους στο ιταλικό σαλόνι. Η Arc Vehicle Ltd απ’ τη μεριά της αποφάσισε να είναι λιγότερο πομπώδης, αποστέλλοντας ένα τυπικό δελτίου τύπου, που απλά έδινε τις πρώτες ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με την μοτοσυκλέτα της αλλά και με τον καινοτόμο εξοπλισμό του αναβάτη που θα την συνόδευαν, χωρίς όμως να φωνάζει για το στολίδι που ετοίμαζε. Ίσως ήταν και το γεγονός πως γνώριζε οτι δεν θα προλάβαινε να παρουσιάσει όπως υποσχόταν όλο τον εξοπλισμό που θα συνόδευε την μοτοσυκλέτα, καθώς βρίσκεται ακόμη στα αρχικά στάδια της εξέλιξής του. Όπως είχαμε αναφερθεί και παλιότερα ο εξοπλισμός αποτελείται από δύο κομμάτια, το κράνος με το HUD (Head Up Display) που παρουσιάστηκε στην έκθεση, αλλά και από τη στολή που θα εισήγαγε μια πρωτόγνωρη εμπειρία στην οδήγηση της μοτοσυκλέτας, καθώς θα ενημέρωνε τον αναβάτη με απτικά ερεθίσματα για το περιβάλλον γύρο του. Για την κατασκευή του κράνους η Arc συνεργάστηκε με την Hedon, μια αγγλική εταιρεία που κατασκευάζει πολυτελή κράνη με κλασσική σχεδίαση, μεταφέροντας την αίγλη και την αισθητική των café racer στον εξοπλισμό του αναβάτη.

Χρησιμοποιώντας το νέο Heroine της εταιρείας ως βάση, η Arc εγκατέστησε στο πίσω μέρος του κράνους μια μικρή κάμερα, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον αναβάτη μέσω της προβολής τους στην μικρή οθόνη του HUD που προβάλλει το είδωλό της μπροστά από το δεξί του μάτι. Ακόμη το κράνος -το Arc Zenith όπως ονομάζεται- και η στολή –η Arc Origin- (αν καταφέρει να δει το φως της παραγωγής) έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης με τη μοτοσυκλέτα μέσω Wi-fi και Bluetooth, ενώ παράλληλα το κράνος παίζει και το ρόλο του κλειδιού, καθώς η μοτοσυκλέτα δεν ενεργοποιείται αν εκείνο δεν βρίσκεται σε απόσταση ενός μέτρου.

Μια έξυπνη και πρωτότυπη κίνηση από την εταιρεία να χρησιμοποιήσει την keyless τεχνολογία, ώστε να φροντίζει ο αναβάτης να φορά τον εξοπλισμό της που προσφέρει μια διαφορετική οδηγική εμπειρία, ενώ παράλληλα προάγει την ασφάλεια. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως όσον αφορά το HUD, υπάρχουν ακόμα μεγάλα περιθώρια εξέλιξής του, καθώς άλλες εταιρείες στην EICMA που παρουσίασαν την δική τους HUD τεχνολογία που βρίσκονταν ένα βήμα πιο μπροστά, κάνοντας το Arc Zenith να δείχνει ξεπερασμένο.

Αισθητικά όμως το κράνος εναρμονίζεται πλήρως με την café racer σχεδίαση της μοτοσυκλέτας που συνδυάζεται εξαιρετικά με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αποτελώντας μια πραγματική racer του μέλλοντος. Όσον αφορά την Arc origin, πραγματοποιήθηκε η ψηφιακή παρουσίασή της στην ιταλική έκθεση, αναφέροντας της δυνατότητες που θα έχει μόλις ολοκληρωθεί η εξέλιξή της, ενώ δεν έλειψε να μας αναφέρει τις δυσκολίες που καλείται να ξεπεράσει. Τα προβλήματα για τη δημιουργία της ήταν ήδη γνωστά, όμως η εταιρεία με τον ασυμβίβαστο χαρακτήρα της –όπως η ίδια δήλωσε- θέλησε να προχωρήσει στην ανάπτυξη και εξέλιξη της στολής, καθώς πιστεύει πως είναι κομβικής σημασίας η παραγωγή της, ενώ για την επίτευξη του αποτελέσματος συνεργάζεται με την Knox. Συγκεκριμένα πιστεύει πως δημιουργώντας μια μοτοσυκλέτα εφοδιασμένη με ηλεκτρικό κινητήρα και παρά την κτηνώδη ροπή στρέψης που έχει απ’ τις μηδέν στροφές, όπως τουλάχιστον αναφέρει, δεν γίνεται παρά να χάνονται αρκετά στοιχεία της απόλαυσης που προσφέρει μια μοτοσυκλέτα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πράγματα όπως οι κραδασμοί του μοτέρ που μας φανερώνουν πως αυτό που καβαλάμε έχει "ζωή" ή ο ήχος της εξάτμισης που πολλές φορές μας κάνει να ανατριχιάζουμε, και φυσικά η απόκριση του κινητήρα που μας ο αναβάτης έχει μάθει να είναι απόλυτα συνδεδεμένος μαζί της, κι ως αίσθηση οδήγησης απουσιάζει πλήρως από τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.

Με την δημιουργία της στολής η Arc πιστεύει πως μπορεί να μεταφέρει κάποια απ’ αυτά τα στοιχεία και παράλληλα να βοηθήσει τον αναβάτη προσφέροντάς του περισσότερες πληροφορίες μέσω αυτής για την κατάσταση του δρόμου. Συγκεκριμένα η στολή θα είναι εξοπλισμένη με ειδικά εξαρτήματα που θα δονούνται ενώ θα έχει και τρία προγράμματα λειτουργίας. Το Urban, προσανατολίζεται περισσότερο στην ασφάλεια του αναβάτη, δονώντας φερειπείν τον αριστέρο ώμο του, όταν ένα αυτοκίνητο θα βρίσκεται στην αριστερή νεκρή γωνία, γνωστοποιώντας έτσι την ύπαρξη του οχήματος. Η Sport που είναι και η πιο ενδιαφέρουσα… συλλέγει τα δεδομένα απ’ την IMU που μετρά την επιτάχυνση προς κάθε άξονα κίνησης, κι αρχίζει να δονείται προοδευτικά με βάση την κλίση της μοτοσυκλέτας, χτίζοντας έτσι μία εμπειρία στον αναβάτη που -έστω και θεωριτικά- ενισχύει το γυροσκοπικό φαινόμενο με τον τρόπο που έχει συνηθίσει να συμβαίνει από μοτοσυκλέτες με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το τρίτο και τελευταίο πρόγραμμα ονομάζεται Europhic και ενισχύει την αίσθηση του μπάσου όταν ο αναβάτης ακούει μουσική. Όλα αυτά βέβαια βρίσκονται όπως είπαμε ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο με το πρωτότυπο να μην είναι βρίσκεται κοντά στο προπαραγωγής στάδιο, γεγονός που σημαίνει πως οι πρώτοι πελάτες θα αργήσουν πολύ να το δούν στην πράξη, ελπίζουμε μόνο το αποτέλεσμα να είναι αντάξιο όλων όσων υπόσχονται πως θα κάνει. Η απουσία όμως της Origin απ’ την παρουσία της Arc στην EICMA, δεν ήταν ικανή να επισκιάσει αρνητικά την συνολική εμφάνισή της, καθώς το Vector ήταν πραγματικά εντυπωσιακό!

Για την δημιουργία του, το carbon είχε πρωταγωνιστικό ρόλο και εμφανίζεται σχεδόν σε όλη τη μοτοσυκλέτα, απ’ το πλαίσιο τύπου monocoque, το ψαλίδι πίσω, το Hub μπροστινό σύστημα ακόμη και στις ζάντες της BST, περιορίζοντας έτσι το βάρος στα 220 κιλά, καθιστώντας την αρκετά ελαφρύτερη συγκριτικά με άλλες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, παρόμοιας απόδοσης.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας που αποτελεί ενεργό μέρος του πλαισίου, αποδίδει 140 ίππους και 8,5 κιλά ροπής στρέψης που στην έξοδο του κιβωτίου ταχυτήτων πολλαπλασιάζονται, φτάνοντας τα… σαράντα (40!) κιλά, με την Arc να αναφέρει πως για την χαλιναγώγησή της θα υπάρχειφυσικά Traction control. Η ύπαρξη μονάδας IMU υποδηλώνει την ύπαρξη cornering ABS και Anti-wheelie, ενώ υπάρχουν και πέντε χαρτογραφήσεις που θα μεταβάλλουν τόσο τις επιδόσεις του κινητήρα όσο και την αυτονομία της μπαταρίας. Σε ότι αφορά την μπαταρία που τροφοδοτεί τον κινητήρα είναι της Samsung και αποδίδει 16,8 kWh, με την Arc να ορίζει εκείνη τις τεχνικές προδιαγραφές κάνοντας ειδική παραγγελία, αντί μίας έτοιμης λύσης από το ράφι. Εντυπωσιάζει το νούμερο της μέγιστης αυτονομίας που στην θεωρία μπορεί να αγγίξει τα 436 χιλιόμετρα, όμως όπως δηλώνει η ίδια η Arc, το πιο ρεαλιστικό νούμερο είναι τα 200 χιλιόμετρα, πράγμα που εξακολουθεί να είναι εντυπωσιακό.

Η μέγιστη ταχύτητα του Vector δεν ξεπερνά τα 200 km/h, ενώ τα 0-100 έρχονται σχετικά γρήγορα σε 3,1 δευτερόλεπτα. Για τον εξοπλισμό του συστήματος πέδησης του Vector, χρησιμοποιήθηκε μπροστά το κορυφαίο μοντέλο της Brembo Stylema, πάνω στους πλευστούς δίσκους των 320mm διαμέτρου, ενώ στον πίσω των 240mm έχουμε τη διπίστονη δαγκάνα της ίδιας εταιρίας. Αφήνοντας το καλύτερο για το τέλος, το μπροστινό σύστημα αποτελεί ένα απ’ τα πιο εκκεντρικά μέρη της μοτοσυκλέτας υιοθετώντας την αρχιτεκτονική HUB, ξεχωρίζοντας έτσι το σύστημα διεύθυνσης απ’ την ανάρτηση και επιτυγχάνοντας μια πολύ μικρή γωνία κάστερ της τάξεως των 18,5ο, συνδυάζοντας έτσι την σταθερότητα που προσφέρει ένα συμβατικό μπροστινό με μεγάλη γωνία και την ευελιξία ενός με μικρή γωνία.

Με την δημιουργία του Vector αλλά και του εξοπλισμού (Zenith και Origin) του αναβάτη η Arc θέλησε να εκφράσει την άποψη της πως στον μέλλον η οδήγηση δεν πρέπει να καταργηθεί απ’ τους αυτοματισμούς, αλλά να ενισχυθεί ώστε να προσφέρει μια πιο έντονη εμπειρία στον αναβάτη χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξης της τεχνολογίας. Για το 2019 θα κατασκευαστούν 399 μοτοσυκλέτες –όσα και τα volt της μπαταρίας της- με την τιμή τους να ξεκινάς απ’ τις 90.000 αγγλικές λίρες, ενώ η στολή δεν θα συμπεριλαμβάνεται στον εξοπλισμό.

Δείτε μία πλούσια συλλογή φωτογραφίων μετά τον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ                              Vector
Τιμή:
Από €103.000
 
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μεταξόνιο (mm):
1.438
Ύψος σέλας (mm):
840
Ίχνος (mm):
100
Γωνία κάστερ (˚):
18,5ο
 
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος:
Monocoque από Carbon
Βάρος κατασκευαστή (kg):
220
 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος:
Ηλεκτρικός 399W
Μπαταρία:
Της Samsung χωρητικότητας 399 volt με απόδοση 16,8kWh
Αυτονομία (Km):
436
Ισχύς (ΗΡ/rpm):
140
Ροπή (kg.m/rpm):
40
 
ΠΙΣΩ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Öhlins TTX36 mono-shock
Διαδρομή (mm):
110
Ρυθμίσεις:
Πλήρως ρυθμιζόμενο
ΤΡΟΧΟΣ
Ζάντα:
Carbon 17 ιντσών
Ελαστικό:
120/70-17
ΦΡΕΝΟ
Δίσκος 240mm με δαγκάνα δύο εμβόλων της Brembo και ABS της Continental με IMU
 
ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Σύστημα συνδεσιμότητας μέσω wi-fi και bluetooth με smartphone, καθώς και με το Arc Zenith και Arc Origin. Πέντε χαρτογραφήσεις απόδοσης: Road, Rain, Sport, Track, Eco και Europhic
 
ΕΜΠΡΟΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Öhlins ILX36 mono-shock
Διαδρομή/Διάμετρος (mm):
-/110
Ρυθμίσεις:
Πλήρως ρυθμιζόμενο
ΤΡΟΧΟΣ
Ζάντα:
Carbon 17 ιντσών
Ελαστικό:
180/55-17
ΦΡΕΝΟ
Δύο πλευστοί δίσκοι 320mm με τις monoblock δαγκάνες Stylema της Brembo
 
 
 
 
 

 

Ετικέτες

Peugeot Django 125 - Σε τρεις εκδόσεις

Με ισχύ από 10,6 έως 12,9 ίππους
motomag Peugeot Motocycles Django 125 – Σε τρεις εκδόσεις
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

26/7/2024

Το νέο Peugeot Django έρχεται σε τρεις εκδόσεις Active, Allure και Sport, συνδυάζοντας τη γαλλική φινέτσα με την πρακτικότητα και την ευελιξία την οποία συναντάμε σε ένα scooter 125 κυβικών.

Η αερόψυκτη έκδοση του Django με την ονομασία Active χρησιμοποιεί τον αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα Easymotion® 125 κ.εκ. που αποδίδει 10,6 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 0,9 κιλά ροπής στις 5.500 σ.α.λ.. Σχεδιαστικά το scooter της Peugeot είναι μοντέρνο, με τα LED φωτιστικά σώματα τόσο εμπρός όσο και πίσω να χαρίζουν πόντους στη σύγχρονη εμφάνιση.

Tο σύστημα πέδησης διαθέτει ABS, ενώ όλες οι απαραίτητες πληροφορίες του scooter είναι διαθέσιμες στον αναβάτη μέσω μίας οθόνης LCD. Η φόρτιση του smartphone γίνεται με ευκολία μέσω μιας USB πρίζας, ενώ ο χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να αποθηκεύσει ένα κράνος τύπου jet. Το επίπεδο πάτωμα και ένας πρακτικός γάντζος επιτρέπουν επίσης τη μεταφορά μεγάλων χειραποσκευών.

Το Django Active θα διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς: Polar White, Celest Blue, Mad Grey με την τιμή του να είναι στα 3.490 ευρώ. Περισσότερες πληροφορίες για το συγκεκριμένο μοντέλο μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.

Peugeot Motocycles Django 125 – Σε τρεις εκδόσεις

Όσον αφορά την έκδοση Allure, αυτή εξοπλίζεται με έναν υγρόψυκτο κινητήρα που αποδίδει 12,9 ίππους στις 8.500 σ.α.λ., με τη ροπή να φτάνει τα 1,2 κιλά. Στη συγκεκριμένη έκδοση ο αναβάτης έχει στη διάθεση του για την εκκίνηση σύστημα smart key, ενώ ο εξοπλισμός του scooter περιλαμβάνει οθόνη TFT με δυνατότητα συνδεσιμότητας, μικρή φιμέ ζελατίνα και USB θύρα φόρτισης. Στο σύστημα πέδησης και εδώ συναντάμε ABS. Τρεις είναι οι χρωματισμοί της έκδοσης Allure, Rocky Blue, Ink Black, Cherry Red με την τιμή της να είναι στα 4.150 ευρώ.

Περισσότερες πληροφορίες για το Django Allure μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.

motomag Peugeot Motocycles Django 125 – Σε τρεις εκδόσεις

Στην έκδοση Django Sport τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι όμοια με την έκδοση Allure ωστόσο σε αυτό βρίσκουμε πιο sportive γραμμές και δύο χρωματισμούς τους Satin Flash Silver και Pulsar Orange. Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης είναι στα 4.250 ευρώ ενώ περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.

Οι τρεις εκδόσεις του Django θα είναι διαθέσιμες από τον Αύγουστο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

ACTIVE

ALLURE

SPORT                                         

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος

125cc, 4-χρονος, 1-κύλινδρος

125cc, 4-χρονος,1-κύλινδρος

125cc, 4-χρονος,1-κύλινδρος

 

 

 

 

Σύστημα ψύξης

Αερόψυκτο

Υγρόψυκτο

Υγρόψυκτο

 

 

 

 

Mέγιστη ισχύς

7,8Kw (10,6hp) στις 7.000 σ.α.λ

9,5Kw (12,9hp) στις 8.500 σ.α.λ

9,5Kw (12,9hp) στις 8.500 σ.α.λ

 

 

 

 

Mέγιστη Ροπή

9,5Nm στις 5.500 σ.α.λ

12Nm στις 6.500 σ.α.λ

12Nm στις 6.500 σ.α.λ

 

 

 

 

Σύστημα τροφοδοσίας

Ηλεκτρονικός ψεκασμός

Ηλεκτρονικός ψεκασμός

Ηλεκτρονικός ψεκασμός

 

 

 

 

ΤΡΟΧΟΙ

 

 

 

 

Εμπρός/Πίσω ελαστικά

110/70-12 - 120/70-12

110/70-12 - 120/70-12

110/70-12 - 120/70-12

 

 

 

 

Σύστημα φρένων

Μονοκάναλο ABS

Δικάναλο ABS

Δικάναλο ABS

 

 

 

 

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

 

 

 

 

Μ x Π x Υ (χλστ.)

1883 x 746 x 1084

1883 x 746 x 1084

1883 x 746 x 1084

 

 

 

 

Υψος σέλας (χλστ.)

778

778

778

 

 

 

 

Βάρος πλήρες υγρών (κ.)

134

144

144

Χωρητικότητα

 

 

 

καυσίμων (λ.)

7,2

7,2

7,2

 

 

 

 

Ειδικά χαρακτηριστικά

 

 

 

 

Αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα

1 κράνος Jet

1 κράνος Jet

1 κράνος Jet

 

 

 

 

 Εξοπλισμός

LED+LCD+USB πρίζα

 

LED+TFT+Συνδεσιμότητα+

LED+TFT+Συνδεσιμότητα+

Smartkey+USB πρίζα+Δυναμικά φλας

Smartkey+USB πρίζα+Δυναμικά φλας

Ετικέτες