Honda, Yamaha, Kawasaki Suzuki, Toyota - Στο Rally Dakar 2024 με SSV υδρογόνου!

Με στόχο την ταχύτερη εξέλιξη για την παραγωγή οχημάτων υδρογόνου παραγωγής
Το HYSE-X1 στο Rally Dakar 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

18/10/2023

Η Hydrogen Small Mobility & Engine Technology Research Association (HySE), η τεχνολογική ερευνητική ένωση των 4 μεγάλων Ιαπώνων κατασκευαστών μοτοσυκλέτας μαζί με την Toyota, θα συμμετάσχει στο Rally Dakar 2024 στη νέα κατηγορία "Mission 1000" με το SSV υδρογόνου "HySE-X1".

Η κατηγορία "Mission 1000" είναι μια νέα κατηγορία που στόχο έχει να παρακινήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αναπτύξουν τεχνολογίες επόμενης γενιάς με στόχο την ανθρακική ουδετερότητα, όπως κινητήρες υδρογόνου, ηλεκτρικά μοντέλα και υβριδικά συστήματα βιοκαυσίμων. Η HySE θα συμμετάσχει στην κατηγορία με το "HySE-X1", το οποίο είναι εξοπλισμένο με έναν πρωτότυπο κινητήρα υδρογόνου, που θα δοκιμαστεί στον πιο σκληρό αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο. Ως εκ τούτου, θα εντοπίσουμε γρήγορα τα τρέχοντα άγνωστα και δύσκολα να φανταστούμε ζητήματα στη μικρή κινητικότητα *2 και θα επιταχύνουμε την κατασκευή της βασικής τεχνολογίας για τους κινητήρες υδρογόνου. Επιπλέον, με τη συμμετοχή της Hyse στο Ράλι Ντακάρ, το οποίο προσελκύει την προσοχή όλου του κόσμου, η HySE θα προβάλλει τις δραστηριότητες της, στοχεύοντας και στη δημιουργία παγκόσμιων και διακλαδικών συνεργασιών για την υλοποίηση της κινητικότητας με υδρογόνο.

Το όχημα "HySE-X1" βασίζεται σε πλαίσιο της συνεργαζόμενης αγωνιστικής ομάδας Overdrive Racing (Βέλγιο), με αλλαγές για την εγκατάσταση του ρεζερβουάρ υδρογόνου και του συστήματος τροφοδοσίας. Είναι εξοπλισμένο με κινητήρα υδρογόνου καυσίμου μοτοσυκλέτας που χρησιμοποιεί η HySE για ερευνητικές δραστηριότητες, ενώ εργασίες όπως ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο και η συντήρηση του αγώνα θα πραγματοποιούνται επίσης σε συνεργασία με την Overdrive.

Επιπλέον, η HySE σχεδιάζει να εκθέσει μια μακέτα του "HySE-X1" στο περίπτερο του προγράμματος μηχανοκίνητου αθλητισμού στο " Japan Mobility Show 2023" που θα πραγματοποιηθεί στο Tokyo Big Sight.

Όπως φαίνεται η εξέλιξη του κινητήρα υδρογόνου της HYSE προχωρά ταχύτατα, και είναι μόνο θέμα χρόνου να δούμε και την πρώτη πειραματική μοτοσυκλέτα που θα φέρει ανάλογο μοτέρ.

Επισκόπηση του οχήματος "HySE-X1"

  • Συνολικό μήκος x πλάτος x ύψος: 3.530mm x 2.070mm x 1.700mm
  • Βάρος οχήματος: περίπου 1.500kg
  • Τύπος κινητήρα/μέθοδος βαλβίδων: Υγρόψυκτος 4-χρονος εν σειρά 4-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας/DOHC 4 βαλβίδες
  • Συνολικός κυβισμός: 998c

Olympia Rally 2025 – Πρόλογος και ιδανική αυλαία για το διεθνή αγώνα

1ος ο Γιάννης Σεβαστόπουλος μεταξύ των Ελλήνων – 1ος γενικής ο Σλοβένος Urban Jerkic
Olumpia Rally 2025
Από το

motomag

29/4/2025

110 αναβάτες από όλο τον κόσμο έδωσαν το “παρών” στην εκκίνηση στο κέντρο της Αρχαίας Ολυμπίας εν μέσω εορταστικής ατμοσφαίρας, μετά από ένα πρόλογο 45 χιλιομέτρων που αποδείχθηκε ιδιαίτερα απαιτητικός τόσο σε πλοήγηση όσο και σε οδήγηση.

Η καιρός ήταν βροχερός, ανεβάζοντας τα επίπεδα δυσκολίας με την παρουσία λάσπης, αν και απέτρεψε την δημιουργία σκόνης.

Η σειρά εκκίνησης για τη δεύτερη ειδική, μια μεγάλη διαδρομή 250 χιλιομέτρων γύρω από την τεχνητή λίμνη του Πηνειού, θα καθοριστεί με βάση τα αποτελέσματα του προλόγου.

Olympia Rally 2025 - 1η Ημέρα

Νικητής της πρώτης ειδικής ήταν ο Σλοβένος Urban Jerkic με KTM EXC 450, με χρόνο 1ώ05’28”, ακολουθούμενος από τον Ιταλό Roberto Barbieri με Husqvarna FE 501, που υπολείπονταν κατά 1’14”. Ο Γερμανός Mike Wiedemann τερμάτισε τρίτος με Yamaha Tenere XTZ 700. Κορυφαίος Έλληνας αναβάτης ήταν ο “δικός μας” Γιάννης Σεβαστόπουλος, τον οποίο και γνωρίζετε επίσης μέσα από τις συμμετοχές του στα Mega Test του ΜΟΤΟ. Ο Γιάννης τρέχει επίσης με Yamaha Tenere 700 και πήρε παράλληλα και την  5η θέση στη γενική με χρόνο 1ώ09’47”.

Περισσότερες φωτογραφίες μπορείτε να βρείτε εδώ στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα, ενώ αρκετές από αυτές μπορείτε να τις δείτε στη συλλογή που ακολουθεί.