Rally Dakar 2021: Εγκατάλειψη Van Beveren - Έσπασε και ο τελευταίος κινητήρας της Yamaha!

Ολική η καταστροφή της Yamaha στο Dakar 2021
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/1/2021

Μετά την διπλή κατάφορη αδικία, γιατί δύο είναι οι μεγάλες αδικίες απέναντι στην Yamaha φέτος, μία από την ASO και μία από την FIM, ούτε και η τελευταία ημέρα ήταν καλή για την Yamaha. Ο τελευταίος εργοστασιακός αναβάτης, ο Van Beveren εγκατέλειψε από σπασμένο κινητήρα πολύ κοντά στον τερματισμό εξαφανίζοντας έτσι το όνομα της Yamaha από την γενική κατάταξη του Rally. Σε μία εποχή που η Yamaha θέλει να αποτραβηχτεί από το Enduro μετακυλώντας της δραστηριότητα αυτή στην FANTIC και προμηθεύοντάς τους κινητήρες, ώστε να επικεντρωθούν περισσότερο στο Rally και το Motocross. Η φετινή τους όμως παρουσία στο Dakar θα πρέπει να αποτελέσει μάθημα για το μέλλον και αυτό ακριβώς το αισιόδοξο και ελπιδοφόρο για το 2022 μήνυμα, μετέφερε και ο πρόεδρος της Yamaha Europe κ. Eric de Seynes, μεταφέροντας τον μεγάλο εκνευρισμό που υπάρχει στην ομάδα: «πρέπει να καταλάβουμε τι έχει συμβεί και να επιστρέψουμε δυνατότεροι».

Από την ομάδα δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση που να περιλαμβάνει όλους τους κινητήρες που έσπασαν σε διαφορετικές ημέρες. Επίσημη τοποθέτηση και αιτιολογία υπάρχει μόνο για τον σπασμένο κινητήρα του Branch που το πρόβλημα εντοπίστηκε στα ρουλεμάν στροφάλου. Η αντοχή τους επιδεινώθηκε από την πτώση που είχε ο Branch μαγκώνοντας την αλυσίδα του σε ένα σκέλος μάλιστα που δεν μπορούσε να δεχτεί τεχνική βοήθεια. Ωστόσο η σημερινή εγκατάλειψη του Van Beveren εκθέτει την Yamaha μιας και είχε τον χρόνο να εκτιμήσει το ζήτημα από τις εγκαταλείψεις των Caimi, Jamie McCanney και Ross Branch, αποφεύγοντας την αποκαρδιωτική αυτή εικόνα!

Κανονικά η Yamaha θα έπρεπε να παραμένει στο Dakar με τον Short που εγκατέλειψε από νερωμένη βενζίνη, ένα τεράστιο λάθος της ASO που θα μπορούσε να είχε διορθώσει η FIM ακυρώνοντας το σκέλος για όλους, όπως όφειλε. Η νερωμένη βενζίνη μπήκε σε πολλούς αναβάτες σε SSV, Quad κτλ αλλά περισσότερο από όλους τον Short.

Πρέπει να τονιστεί πως αυτό το πρόβλημα, η αντοχή των κινητήρων στις πολύ δύσκολες συνθήκες του Dakar, δεν είναι αποκλειστικό της Yamaha, όλοι οι κατασκευαστές που συμμετέχουν έχουν περάσει από αυτό το στάδιο. Επίσης δεν γίνεται να συνδεθεί η αντοχή των αγωνιστικών μοτοσυκλετών στο Dakar με τις μοτοσυκλέτες παραγωγής με τις οποίες δεν υπάρχει καμία ομοιότητα. Το HRC, για παράδειγμα, επένδυσε πολύ χρόνο και χρήμα για να καταφέρει να κόψει το σερί της KTM, κι αντίστοιχα η KTM έψαξε πολύ καιρό να βρει τον τρόπο να δουλεύει ο κινητήρας με δείγματα άμμου μέσα στο λάδι, όπως ακριβώς μας έχουν δείξει πως συμβαίνει στο Dakar. Σειρά της Yamaha να βρει τι έγινε διαφορετικά φέτος και τι πρέπει να κάνει για το 2022.

Ετικέτες

Valentino Rossi, Intercontinental GT Challenge - Βάθρο στο Abu Dhabi με την BMW M Team WRT [VIDEΟ]

Ένα πρόβλημα στο πεντάλ του γκαζιού της BMW M4 GT3 του στέρησε τη νίκη
motomag Valentino Rossi, Intercontinental GT Challenge – Έκλεισε τη χρονιά με βάθρο στο Abu Dhabi με την BMW M Team WRT [VIDEΟ]
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

11/12/2023

Ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο MotoGP, Valentino Rossi, ο οποίος συμμετείχε με την ομάδα της BMW M Team WRT μαζί με τους Dries Vanthoor και Nick Yelloly στον αγώνα αντοχής “Gulf 12 Hours” που πραγματοποιήθηκε στη Yas Marina Circuit λίγο έλειψε να κατακτήσει τη νίκη ωστόσο ένα μηχανικό πρόβλημα στην BMW MT GT3, του στέρησε το πρώτο σκαλί του βάθρου.

Ξεκινώντας από την τέταρτη θέση του grid, o Dries Vanthoor κατάφερε να πλασαριστεί στην τρίτη θέση, με τον Valentino Rossi να παίρνει τη θέση του πίσω από το τιμόνι της BMW M4 GT3 φτάνοντας στις εφτάμιση ώρες του αγώνα. Ο Ιταλός πολυπρωταθλητής ο οποίος είχε πάρει την πρωτοπορία (!) του αγώνα θα έβλεπε λίγο αργότερα τις ελπίδες για την κατάκτηση της νίκης στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς να σβήνουν άδοηξα... Κατά τη διάρκεια του pitstop αλλαγής οδηγού, ο Nick Yelloly ο οποίος θα έκανε το τελευταίο stint του αγώνα αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα με το πεντάλ του γκαζιού της BMW M4 GT3, με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο καταφέρνοντας ωστόσο να βγει στην πίστα στη δεύτερη θέση. Ο Βρετανός οδηγός πίεσε όσο μπορούσε στα τελευταία στάδια του αγώνα ωστόσο τερμάτισε 12 δευτερόλεπτα πίσω από τους Luca Stolz, Mikael Grenier και Maro Engel της GroupM Racing Mercedes-AMG GT3 οι οποίοι πανηγύρισαν μια ανέλπιστη όπως φάνηκε νίκη.

Valentino Rossi, Intercontinental GT Challenge – Έκλεισε τη χρονιά με βάθρο στο Abu Dhabi με την BMW M Team WRT [VIDEΟ]

Ο Valentino Rossi ο οποίος ετοιμάζεται την επόμενη χρονιά να αγωνιστεί με την BMW M Team WRT στην κατηγορία LMGT3 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), μετά το βάθρο στον αγώνα “Gulf 12 Hours” δήλωσε: "Στο τέλος, ήταν ένα σπουδαίο Σαββατοκύριακο για εμάς. Ο στόχος ήταν να ανέβουμε στο βάθρο και ήμασταν πολύ δυνατοί, πολύ γρήγοροι. Είχαμε έναν σχεδόν τέλειο αγώνα. Θα μπορούσαμε επίσης να είχαμε κερδίσει. Έτσι στο τέλος είμαστε λίγο στεναχωρημένοι γιατί νιώσαμε τη γεύση της νίκης, αλλά είχαμε ένα πρόβλημα με το πεντάλ του γκαζιού και χάσαμε κρίσιμα δευτερόλεπτα στο pitstop. Αυτό είναι πολύ κρίμα γιατί τελικά χάσαμε 12 δευτερόλεπτα, ενώ αν δεν είχαμε το τεχνικό αυτό πρόβλημα θα είχαμε μια φανταστική μάχη μέχρι τον τελευταίο γύρο. Αλλά όπως και να 'χει, είναι σπουδαίο, το αυτοκίνητο ήταν πολύ δυνατό, η ομαδική δουλειά ήταν όπως πάντα πολύ καλή και μου άρεσε πολύ να αγωνίζομαι με τον Dries και τον Nick. Είναι σπουδαίο να ολοκληρώνουμε τη σεζόν με ένα βάθρο. Είναι το έκτο βάθρο της σεζόν. Έτσι είμαι πολύ χαρούμενος για τη φετινή σεζόν και για τη βελτίωση που είχα αγωνιστικά".

Valentino Rossi, Intercontinental GT Challenge – Έκλεισε τη χρονιά με βάθρο στο Abu Dhabi με την BMW M Team WRT [VIDEΟ]Valentino Rossi, Intercontinental GT Challenge – Έκλεισε τη χρονιά με βάθρο στο Abu Dhabi με την BMW M Team WRT [VIDEΟ]Valentino Rossi, Intercontinental GT Challenge – Έκλεισε τη χρονιά με βάθρο στο Abu Dhabi με την BMW M Team WRT [VIDEΟ]

Ετικέτες