Rally Dakar 2021 N8 Σκέλος: Άξια νίκη Cornejo! Εντός δεκάδας η Sherco!

Σταθερά εμπρός ο Price
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

11/1/2021

Οι αναβάτες της πρώτης γραμμής, όλοι ανεξαιρέτως, χαρακτηρίζουν το φετινό Dakar ως ένα από τα πιο γρήγορα των τελευταίων ετών φτάνοντας μάλιστα να τους θυμίζει έντονα αγώνα motocross ανάμεσα σε κάποια σημεία ελέγχου σε ορισμένες ειδικές. Περίμεναν πως ο Μαραθώνιος, όταν δηλαδή οι αναβάτες επισκευάζουν μόνοι τους τις μοτοσυκλέτες, θα τέντωνε περισσότερο το σπιράλ χρόνου μεταξύ τους, αλλά εχθές τερμάτισαν ασφυκτικά κοντά ο ένας στον άλλο.

Αυτό οδήγησε σήμερα σε ακόμη μεγαλύτερη πίεση για καλύτερο ρυθμό κι όσο αυτό συμβαίνει, τόσο θα πολλαπλασιάζεται το ρίσκο. Ο De Soultrait είχε σήμερα μία άσχημη πτώση, άλλη μία για την καριέρα του στο Dakar, κι εγκατέλειψε αερομεταφερόμενος στο νοσοκομείο έχοντας ευτυχώς τις αισθήσεις του. Πριν σημειώσει την πτώση, ο De Soultrait ήταν μπροστά με το γρήγορο κομβόι μέχρι που έχασε χρόνο από πρόβλημα στο ελαστικό το οποίο επιδιόρθωσε με "ζιπάκια" και συνέχισε γρήγορα για να καλύψει το κενό. Αργότερα θα σημείωνε την πτώση που θα τον έβγαζε από τον αγώνα. Ο ρυθμός και η ένταση του φετινού Dakar αυξάνουν το ρίσκο…

Το σκέλος ξεκίνησε με τον Brabec να φεύγει εμπρός και τον Price να είναι στο κατόπι του μέχρι που είχε πρόβλημα στο πίσω ελαστικό και το έφτιαξε πρόχειρα με "ζιπάκια" συγκρατώντας το σκίσιμο στην γόμα.

Ακριβώς όπως θα έκανε και ο De Soultrait αμέσως μετά δηλαδή, με την διαφορά πως το πρόβλημα στον Price ήταν στο πίσω ελαστικό. Δεν περίμενε ωστόσο να τερματήσει! Η ζημιά ήταν τέτοια που θεώρησε πως το ελαστικό θα διαλυθεί και το φετινό Dakar θα τελειώσει για εκείνον. Για αυτό και κράτησε, όπως λέει, έναν πιο συντηρητικό ρυθμό προσπαθώντας να το προστατέψει – κι όσο πάει.

Κι όμως στο πρώτο σημείο ελέγχου και ο Price είναι πρώτος γενικής κατάταξης με βάση τον χρόνο εκείνη την στιγμή! Ο Barreda έχει καλύψει το κενό και μαζί με τον Brabec, τον Benavides και τον De Soultrait κάνουν ένα γρήγορο γκρουπ με αποστάσεις δευτερολέπτων σε χρόνους. Ο Price θεωρεί δικαιολογημένα λοιπόν πως δεν θα καταφέρει να κρατηθεί κοντά τους έχοντας πρόβλημα στο ελαστικό από τόσο νωρίς. Κι όμως, 161 χιλιόμετρα και ο Price είναι πρώτος για δύο δευτερόλεπτα από τον Barreda! Μία απειροελάχιστη διαφορά που την φτάνει μέχρι το μισό λεπτό στην μέση της ειδικής.

Είναι πραγματικά απίστευτο που καταφέρνει να μείνει εμπρός, αντικαθιστώντας ζιπάκια στον ανεφοδιασμό καθώς διαλύονται το ένα μετά το άλλο, με το ελαστικό όμως και το mousse να κρατάνε λίγο ακόμη. Τόσο, όσο χρειαζόταν… Το άξιο της νίκης για τον Cornejo εξακολουθεί να ισχύει ωστόσο, παρά τον απίστευτο έλεγχο στην φθορά του ελαστικού που έκανε ο Price γιατί ο Cornejo έδειξε αρκετές φορές το σωστό πέρασμα και σήμερα, οδηγώντας αρκετά μπροστά μαζί με τον Brabec τραβώντας κι εκείνον. Στους ανεφοδιασμούς οι υπόλοιποι ροκάνιζαν το κενό του χρόνου κάνοντας επισκευές, εκείνος άνοιγε τον δρόμο μπροστά.

Στην δεκάδα σήμερα κατάφερε να μπει και η Hero, από την στιγμή που η Yamaha είχε σήμερα μία σημαντική απώλεια, ενώ στην γενική κατάταξη ανέβηκε στους πρώτους δέκα και η Sherco με τον εξαιρετικά έμπειρο Santolino!

Θέση
Αναβάτης
Μάρκα
Χρόνος
Διαφ.
1
JI. CORNEJO FLORIMO CHL
HONDA
03:08:40
0:00:00
2
T. PRICE AUS
KTM
03:09:45
0:01:05
3
R. BRABEC USA
HONDA
03:11:30
0:02:50
4
S. SUNDERLAND GBR
KTM
03:12:26
0:03:46
5
K. BENAVIDES ARG
HONDA
03:14:09
0:05:29
6
J. BARREDA BORT ESP
HONDA
03:14:27
0:05:47
7
D. SANDERS AUS
KTM
03:15:09
0:06:29
8
M. WALKNER AUT
KTM
03:15:12
0:06:32
9
S. HOWES USA
KTM
03:15:33
0:06:53
10
S. BÜHLER DEU
HERO
03:16:38
0:07:58
Πρώτοι 30 γενικής κατάταξης
1
JI. CORNEJO FLORIMO CHL
HONDA
32:00:11
0:00:00
2
T. PRICE AUS
KTM
32:01:17
0:01:06
3
S. SUNDERLAND GBR
KTM
32:06:08
0:05:57
4
K. BENAVIDES ARG
HONDA
32:13:09
0:12:58
5
J. BARREDA BORT ESP
HONDA
32:16:16
0:16:05
6
R. BRABEC USA
HONDA
32:17:53
0:17:42
7
S. HOWES USA
KTM
32:19:31
0:19:20
8
D. SANDERS AUS
KTM
32:22:51
0:22:40
9
L. SANTOLINO ESP
SHERCO FACTORY
32:27:10
0:26:59
10
P. QUINTANILLA CHL
HUSQVARNA
32:38:52
0:38:41
11
L. BENAVIDES ARG
HUSQVARNA
32:39:06
0:38:55
12
S. SVITKO SVK
KTM
32:47:53
0:47:42
13
R. BRANCH BWA
YAMAHA
32:50:26
0:50:15
14
A. VAN BEVEREN FRA
YAMAHA
32:50:41
0:50:30
15
M. MICHEK CZE
KTM
33:08:10
1:07:59
16
J. RODRIGUE SPRT
HERO
33:18:00
1:17:49
17
M. GIEMZA POL
HUSQVARNA
33:48:43
1:48:32
18
J. BETRIUE SP
KTM
33:55:32
1:55:21
19
S. BÜHLER DEU
HERO
34:06:29
2:06:18
20
T. SCHAREINA ESP
KTM
34:14:26
2:14:15
21
M. WALKNER AUT
KTM
34:24:22
2:24:11
22
J. PEDRERO GARCIA ESP
KTM
34:45:23
2:45:12
23
O. MENA ESP
KTM
35:19:46
3:19:35
24
L. SANZ ESP
GAS GAS
35:40:07
3:39:56
25
R. GONCALVES PRT
SHERCO FACTORY
36:01:01
4:00:50
26
M. ENGEL CZE
KTM
36:21:22
4:21:11
27
A. GELAZNINKAS LTU
KTM
36:38:05
4:37:54
28
M. GERINI ITA
HUSQVARNA
36:38:37
4:38:26
29
C. CHAPELIERE FRA
KTM
36:52:53
4:52:42
30
E. GYENES ROU
KTM
37:37:19
5:37:08

 

Ετικέτες

KOVE-Baja Aragon Rally 2025: 2ος γενικής ο Βέλγος Neels Theric

Με τέσσερα συνολικά βάθρα στον ισπανικό rally-raid αγώνα!
Baja Aragon Rally Kove
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

29/7/2025

Η φετινή συμμετοχή της KOVE στο Baja Aragón Rally ήταν άκρως επιτυχημένη με εργοστασιακούς αλλά και ιδιώτες αναβάτες να ανεβαίνουν στο βάθρο τέσσερεις φορές .

Ειδικότερα στον rally-raid αγώνα της Αραγωνίας που ολοκληρώθηκε στις 27 Ιουλίου οι αναβάτες των αγωνιστικών 450 Rally και 800X Rally σημείωσαν πολύ δυνατές εμφανίσεις κατακτώντας τέσσερις δεύτερες θέσεις και μία τρίτη, σε διαφορετικές κατηγορίες.

Ο αγώνας της Αραγωνίας αποτελεί τον 5ο γύρο του θεσμού FIM Bajas World Cup και συγκεντρώνει μερικούς από τους κορυφαίους αναβάτες στον κόσμο. Εμπνευσμένο από το Dakar, το Baja Aragón φημίζεται για το απαιτητικό του τερέν και τις αστάθμητες προκλήσεις του. Για φέτος, το συνολικό μήκος της διαδρομής άγγιξε τα 470 χλμ. χωρισμένα σε τρία σκέλη. Από τις 84 μοτοσυκλέτες που εκκίνησαν, οι 77 κατάφεραν να τερματίσουν.

Baja Aragon Rally Kove

Η KOVE έδωσε το "παρών" με 8 μοτοσυκλέτες συνολικά, τρεις εργοστασιακές συμμετοχές και πέντε ιδιωτικές. Ο Βέλγος αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας, Neels Theric (#4), κράτησε τη δεύτερη θέση τόσο στο SS1 όσο και στο SS2. Όμως, στο τρίτο σκέλος (SS3) ήρθε αντιμέτωπος με μια σοβαρή τεχνική δυσκολία: το σύστημα πλοήγησης (roadbook) τέθηκε εκτός λειτουργίας, απειλώντας να καταστρέψει τη συνολική του προσπάθεια. O teammate του – Sunier (#21) – τού παραχώρησε το δικό του roadbook και συνέχισε χωρίς καθοδήγηση ("blind run"). Χάρη σε αυτή την ενέργεια, ο Theric κατέκτησε τελικά τη 2η θέση στη γενική κατάταξη και ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο στον ισπανικό αγώνα, με τον Sunier να ολοκληρώνει την προσπάθειά του στην 42η θέση.

Baja Aragon Rally Kove

Στην κατηγορία 450 Rally η Kove είχε στο βάθρο εκτός από τον Theric και τον Javi Vega Puerta ως ιδιωτική συμμετοχή, ενώ τα πήγε εξαιρετικά και στην κατηγορία των Γυναικών με την Lili-May Mansuy που είχε εργοστασιακή υποστήριξη να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση.

Για την ιστορία την γενική και τον αγώνα κέρδισε ο Lorenzo Santolino με Sherco.

Baja Aragon Rally Kove