Piaggio Francesco - 70 χρόνια Ιστορίας

Μια οικογένεια ταυτισμένη με τον όμιλο Piaggio στην Ελλάδα
Piaggio Francesco Family
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

20/12/2022

Από το 1952 η οικογένεια του Σταύρου Μαντζουράνη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας του ομίλου Piaggio στην Ελλάδα, με την Piaggio Francesco να συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση ως πρότυπη ολοκληρωμένη μονάδα Piaggio MOTOPLEX στην καρδιά της Αθήνας

Piaggio Francesco

Με τη Vespa να είναι ήδη 76 χρόνια στην παραγωγή και τη Moto Guzzi να συμπληρώνει έναν ολόκληρο αιώνα ασταμάτητης λειτουργίας, λίγοι είναι εκείνοι που μπορούν να ισχυριστούν πως η δική τους ιστορία ταυτίζεται με εκείνη των δύο θρύλων της ιταλικής βιομηχανίας. Σε αυτή τη μικρή ελίτ ανθρώπων που έγιναν μέρος της ιστορίας του ομίλου της Piaggio στην Ελλάδα και συνεχίζουν ενεργά έως σήμερα να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της, είναι σίγουρα η οικογένεια του Σταύρου Μαντζουράνη.

Grandpa

Από το 1952 ο Σταύρος Μαντζουράνης γίνεται ο πρώτος μηχανικός της αντιπροσωπείας των Vespa στην Ελλάδα και έως το 1967 εργάζεται ως διευθυντής του κεντρικού καταστήματος της αντιπροσωπείας της Vespa στην Αθήνα. Το 1968 μπαίνουν τα θεμέλια της γένεσης της Piaggio Francesco με τη δημιουργία της ολοκληρωμένης μονάδας πώλησης Vespa, ανταλλακτικών και αξεσουάρ στο Κουκάκι επί της οδού Φαλήρου, όπου παρέμεινε ως κεντρική έδρα της εταιρείας έως και το 2014. Από το 1980 η Piaggio Francesco αναλαμβάνει και την επίσημη τεχνική υποστήριξη των Vespa με το συνεργείο να βρίσκεται αρχικά στην οδό Μπακνανά, ενώ τρία χρόνια αργότερα αποκτά τον δικό του χώρο πίσω από το κατάστημα πωλήσεων.

Piaggio Francesco 2014 62 anniversary

Ταυτόχρονα με τις Vespa, το 1980 αναλαμβάνει την επίσημη τεχνική υποστήριξη και για την ελληνική αντιπροσωπεία της Moto Guzzi, η οποία έως τότε δεν αποτελούσε εταιρεία του ομίλου της Piaggio. Το 2005 η Moto Guzzi έχει πλέον περάσει στον όμιλο της Piaggio και ως φυσική συνέχεια η Piaggio Francesco επεκτείνεται και στις πωλήσεις μοτοσυκλετών, ανταλλακτικών και αξεσουάρ της Moto Guzzi ως μέλος του επίσημου δικτύου της Piaggio Hellas.

Piaggio Francesco LOGO

Το 1993 είναι άλλη μια χρονιά σταθμός για την Piaggio Francesco καθώς εγκαινιάζει το πρώτο Piaggio Center στην Ελλάδα, αποτελώντας το πρότυπο της κάθετης μονάδας πωλήσεων και τεχνικής υποστήριξης της ελληνικής αντιπροσωπείας του ομίλου της Piaggio.

Έχοντας πάντα ως στόχο την διαρκή αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών της προς τους πελάτες, το 2014 η Piaggio Francesco δημιουργεί στον αριθμό 29 της οδού Καλλιρρόης, στην εμπορική καρδιά της Αθήνας, ένα ολοκαίνουριο κατάστημα πωλήσεων και ανταλλακτικών.

Piaggio Francesco Parts

Επί 30 χρόνια η αποθήκη γνήσιων ανταλλακτικών και αξεσουάρ της Piaggio Francesco εμπλουτίζεται και εκσυγχρονίζεται, αποτελώντας τη μεγαλύτερη της Ελλάδας, αλλά και μια από τις πληρέστερες ολόκληρης της Ευρώπης, με μεγάλη ποικιλία ετοιμοπαράδοτων ανταλλακτικών και αξεσουάρ για όλα τα μοντέλα των scooter και επαγγελματικών οχημάτων της Piaggio, αλλά και των Aprilia, Vespa, Moto Guzzi, Gilera, Derbi.

Piaggio Francesco Showroom

Η σύγχρονη μηχανογράφηση εξασφαλίζει την άμεση ενημέρωση του στοκ των ανταλλακτικών και των αξεσουάρ της αποθήκης σε πραγματικό χρόνο, καθώς και την ταχύτερη δυνατή διάθεσή τους στους πελάτες λιανικής και χονδρικής. Ταυτόχρονα, μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) που φιλοξενείται στο www.Francesco.gr, υπάρχει η δυνατότητα αγοράς, παραγγελίας και αποστολής σε Ελλάδα και Κύπρο μέσω courier ή πρακτορείων, οποιουδήποτε ανταλλακτικού και αξεσουάρ των εταιρειών του ομίλου της Piaggio σε ιδιώτες, συνεργεία και επιχειρήσεις. 

Piaggio Francesco Showroom

Το 2016 η Piaggio Francesco προσθέτει στις δραστηριότητές της τις πωλήσεις και την πλήρη τεχνική υποστήριξη των μοτοσυκλετών της Aprilia, εμπλουτίζοντας ακόμα περισσότερο τις επιλογές και τις υπηρεσίες προς τους πελάτες της.

Piaggio Francesco Aprilia

Ως φυσική συνέχεια της ανάπτυξης των δραστηριοτήτων με την ταυτόχρονη διατήρηση του υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, η Piaggio Francesco εγκαινιάζει το ολοκαίνουριο συνεργείο PIAGGIO PRIME SERVICE στον αριθμό 18 της οδού Καλλιρρόης. Διαθέτοντας σε κάθε θέση εργασίας τα πιο σύγχρονα, εξειδικευμένα εργοστασιακά εργαλεία και ηλεκτρονικό εξοπλισμό, σε συνδυασμό με την πολυετή εμπειρία και άρτια εκπαίδευση του προσωπικού, το PRIME SERVICE της PIaggio Francesco έχει τη δυνατότητα να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες τακτικής συντήρησης και επισκευής στα εργοστασιακά πρότυπα για όλες τις μοτοσυκλέτες και scooter των Piaggio, Vespa, Aprilia, Moto Guzzi, Gilera και Derbi.

Piaggio Francesco Service

Πέρα από τη φιλόξενη αίθουσα αναμονής με άμεση οπτική πρόσβαση του πελάτη στον χώρο του συνεργείου και τη χρήση ποιοτικών γνήσιων ανταλλακτικών στις χαμηλότερες τιμές της αγοράς, το PRIME SERVICE της Piaggio Francesco προσφέρει τη δυνατότητα οχήματος αντικατάστασης για όσο διαρκούν οι προγραμματισμένες εργασίες.

Piaggio Sevice

Με διαρκείς επενδύσεις στον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, του εξοπλισμού και την εκπαίδευση του προσωπικού, από τον Ιούνιο του 2022 η Piaggio Francesco ανήκει στην ανώτατη βαθμίδα Piaggio MOTOPLEX των επίσημων συνεργατών του ομίλου της Piaggio Hellas.

Piaggio Francesco Service

Από τις πρώτες Vespa που εισήγαγε στην Ελλάδα η τότε αντιπροσωπεία πίσω στο μακρινό 1952 και συντηρούσε ως μηχανικός o παππούς Σταύρος Μαντζουράκης, μερικές εκ των οποίων ακόμα και σήμερα κάνει service ο γιος τού Φραντσέσκο, στο PRIME SERVICE, έως τα τελευταία μοντέλα μοτοσυκλετών και scooter των εταιρειών του ομίλου της Piaggio που πουλάει ο εγγονός τού Σταύρος Μαντζουράνης, από το κατάστημα της Καλλιρρόης 29, η Piaggio Francesco συνεχίζει με το ίδιο πάθος την οικογενειακή παράδοση επτά δεκαετιών στην παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών. 

YouTube

Instagram

Facebook

e-shop

Piaggio Vespa ClassicPiaggio Francesco Piaggio FrancescoPiaggio AccessoriesPiaggio ShowroomPiaggio Showroom

 

Ετικέτες

Η ιπποδύναμη το πρώτο κόλπο του marketing στην ιστορία: Ο απίστευτος Watt!

Γιατί ένας ίππος δεν ισούται με την πραγματική δύναμη που έχει ένα άλογο
Η ιπποδύναμη το πρώτο κόλπο του marketing στην ιστορία: Ο απίστευτος Watt!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/3/2024

Η παγκόσμια ιστορία των κινητήρων και το πώς θα φτάσουν αυτοί στον τελικό ιδιοκτήτη, πείθοντάς τον να επενδύσει σε κάτι θορυβώδες με αμφιλεγόμενη αξιοπιστία -όπως ήταν τότε οι ατμομηχανές- ξεκινά με ένα φανταστικό κόλπο marketing που το λουζόμαστε ακόμη και σήμερα. Ο μεγάλος Σκοτσέζος εφευρέτης James Watt είναι ο άνθρωπος που μας έδωσε τον όρο ιπποδύναμη και καθόλου περίεργα, από το όνομά του έρχεται και το γνωστό σε όλους μας Watt. Και επειδή η ιπποδύναμη πάντα λάθος μετρούνταν και ακόμη λάθος παραμένει, είναι περίεργο που ήδη το 1889, 70 χρόνια μετά τον θάνατό του, δεν άλλαξαν τον συσχετισμό ώστε ένα Watt να ισούται με έναν ίππο, καθώς όπως θα δούμε στην πιο λεπτομερή αναφορά σχετικά με την προέλευση του όρου ιπποδύναμη, αυτό που τελικά μετράμε δεν έχει και μεγάλη συγγένεια με την πραγματικότητα.

Η πλέον βολική πρακτική για όλους μας θα ήταν κάθε μονάδα μέτρησης να είναι αυτό-επεξηγηματική ώστε πολύ γρήγορα να καταλαβαίνουμε τι έχουμε μπροστά μας. Διαφορετικά να είναι και κάτι απλό με το οποίο θα είναι εύκολο να γίνει η εμπειρική συσχέτιση πολύ εύκολα, όπως για παράδειγμα το κιλό, που πολύ γρήγορα μαθαίνει κανείς να σχηματίζει στο μυαλό του την εικόνα του πόσο βαρύ είναι ένα αντικείμενο που ζυγίζει δέκα κιλά. Έτσι και τώρα ξέρουμε εμπειρικά τι σημαίνει μία μοτοσυκλέτα με κινητήρα 100 ίππων και πώς ακριβώς θα διαφέρει από μία άλλη των 87 και μπορούν μάλιστα να φανταστούν όσοι δεν έχουν την εμπειρία για το πώς είναι μία μοτοσυκλέτα 200 ίππων, ωστόσο κανείς δεν έχει ιδέα τι σημαίνει ένας ίππος και τι είναι αυτό που τελικά μετράμε.

Η ιπποδύναμη το πρώτο κόλπο του marketing στην ιστορία: Ο απίστευτος Watt!
η πρώτη αναφορά που σχετίζει άλογα και μηχανές πηγαίνει πίσω στο 1702

Πολύ νωρίς στην ιστορία των κινητήρων με πρώτη αναφορά το βιβλίο του Thomas Savery  “The Miners Friend or an ENGINE to raise WATER by FIRE” που τυπώθηκε για πρώτη φορά στο Λονδίνο το 1702, περιεγράφηκε ο συσχετισμός του έργου του κινητήρα σε αναφορά με τα άλογα. Ο Savery ήταν μάλιστα και ο πρώτος που προσπάθησε να εμπορευτεί την ατμομηχανή. Ωστόσο η πρώτη εμπορικά διαθέσιμη σε εύρος ατμομηχανή ήταν του Thomas Newcomen το 1712 και ήταν καλή μόνο για αντλιοστάσια, δεν θα μπορούσε ποτέ να δουλέψει σε οχήματα.

Για αυτό και πατέρας των κινητήρων αυτών καθώς και του όρου ιπποδύναμη, ήταν ο Watt που στα τέλη του 1760 παρουσίασε μία εξαιρετικά βελτιωμένη ατμομηχανή πάνω στα σχέδια του Newcomen μηδενίζοντας τον κενό χρόνο στους κύκλους ψύξης – καύσης. Ο Watt ήταν ιδανική περίπτωση εφευρέτη γιατί κατείχε κάτι που στην ιστορία της ανθρωπότητας έχει υπάρξει ελάχιστες φορές. Εφευρέτες υπάρχουν άπειροι, αντίθετα από αυτό που πιστεύει ο κόσμος είναι το μόνο που δεν σπανίζει. Έμποροι και διαφημιστές επίσης σε πλεονάζοντα βαθμό. Αυτά τα δύο σε έναν άνθρωπο όμως, είναι σπάνιο. Διότι μία εφεύρεση στην απαρχή της έχει μόνο έναν πιστό, εκείνον που την κατασκεύασε. Για να ξεκινήσει η εμπορική της επιτυχία πρέπει να είναι τυχερός να βρει κάποιον που θα την προωθήσει σωστά και θα επενδύσει μέχρι να την μάθει περισσότερος κόσμος. Ακόμη πιο σπάνιο ο εφευρέτης να είναι και πλούσιος για να τα κάνει όλα μόνος του, συνήθως εκείνος που έχει τους πόρους δεν κάθεται να σπάσει το κεφάλι του με εφευρέσεις. Ο James Watt ήταν μία εξαιρετική περίπτωση γιατί είχε τον τρόπο να σκεφτεί εμπορικά, να κυνηγήσει την πώληση με τακτικές marketing αντί να γκρινιάζει δεξιά και αριστερά πως δεν τον βοηθά η πολιτεία…

Στο αχνό μονοπάτι που είχε ήδη χαραχθεί πριν από 60 χρόνια, πάτησε να ανοίξει δρόμο προσπαθώντας να τονώσει τις πωλήσεις της εφεύρεσης του και έτσι απευθύνθηκε και αυτός στα ορυχεία όπως είχε γίνει στο παρελθόν. Γρήγορα βρέθηκε να πρέπει να εξηγήσει γιατί η δική του μηχανή άξιζε τα περισσότερα χρήματα που ζητούσε έναντι των υπολοίπων και ανακάλυψε πως ήταν εξαιρετικά δύσκολο να δώσει τους ιδιοκτήτες ορυχείων να καταλάβουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Άλλαξε λοιπόν στρατηγική και στον επόμενο υποψήφιο πελάτη πήγε και του είπε πως η δική του μηχανή είναι η πρώτη στον κόσμο με δύναμη 10 αλόγων. Εξηγώντας του πως με μία μηχανή που δεν χρειάζεται διάλλειμα, δεν σταματά για τροφή και δεν κουράζεται, αντικαθιστά αμέσως δέκα άλογα. Επειδή ο Watt ήταν πρώτα από όλα ένας εφευρέτης και επιστήμονας, δεν σκόπευε να είναι αβάσιμος ο ισχυρισμός του, ήταν όμως εξαιρετικά χοντρο-υπολογισμένος υπερτονίζοντας το πόσα άλογα κέρδιζε ενώ και η ίδια η μονάδα μέτρησης ήταν παραπάνω από αυτό που στην πράξη μπορούσε να κάνει ένα άλογο.

Μιας και ο στόχος της εποχής ήταν τα ορυχεία ο Watt έβαλε δύο Shetland Πόνι, μία Σκωτσέζικη ράτσα που χρησιμοποιούσαν για αυτή την δουλειά, να τραβήξουν βάρος 100lb (45kg) από ένα πηγάδι βάθους 220 foot (67m) με ταχύτητα 2.5 μίλια την ώρα. Αυθαίρετα τελείως μετά από αυτό διπλασίασε τα μεγέθη κατά 50% θεωρώντας πως τα άλογα είναι πολύ πιο δυνατά από τα Σκωτσέζικα Πόνι ενώ σήμερα ξέρουμε πως στην πράξη δεν απέχουν πολύ και πως τα Πόνι αυτά έχουν την δύναμη 0,7 ενός αλόγου.

Η ιπποδύναμη το πρώτο κόλπο του marketing στην ιστορία: Ο απίστευτος Watt!
οι πρώτοι υπολογισμοί

Έτσι και αλλιώς κανένα άλογο δεν είναι ίδιο με όλα τα υπόλοιπα και εξ αρχής αυτή η μονάδα μέτρησης είναι λιγότερο βασισμένη στην επιστήμη από αυτό που θα έπρεπε, όμως ο στόχος δεν ήταν να μετρήσουν σωστά την δύναμη της ατμομηχανής αλλά να καταφέρουν να μαζέψουν παραγγελίες.

Ο James Watt τα κατάφερε εξαιρετικά σε αυτό τον τομέα ορίζοντας την ιπποδύναμη και δίνοντας έναν λόγο σε κάθε ιδιοκτήτη να κάνει την κίνηση αυτή και να απαλλαγεί από τα άλογα, που σε σύντομο χρονικό διάστημα οι ανταγωνιστές του μιλούσαν και εκείνοι για ιπποδύναμη καθιερώνοντας τον όρο.

Όχι μόνο αυτό αλλά η πρώτη μάχη της ιπποδύναμης έγινε ήδη από τα μέσα του 1770 με σχετικές δηλώσεις σχετικά, καθώς δεν ήταν εύκολο να μετρηθεί στην πράξη η αλήθεια, φανερώνοντας από πολύ νωρίς την πορεία που θα ακολουθούσε η ανθρωπότητα με τα νούμερα της ιπποδύναμης.

Η ιπποδύναμη το πρώτο κόλπο του marketing στην ιστορία: Ο απίστευτος Watt!
Λειτουργικό αντίγραφο της πρώτης μηχανής του Watt από Πανεπιστήμιο της Σκωτίας

Ευτυχώς όπως είπαμε ο James Watt ήταν αυτή η σπάνια περίπτωση εφευρέτη, επιστήμονα, εμπόρου και διαφημιστή, οπότε οι ισχυρισμοί του είχαν πραγματικό αντίκτυπο. Η δική του ατμομηχανή ήταν πράγματι πολύ καλύτερη παρότι οι αρχικές δοκιμές σε τραίνα που έγιναν αρκετά αργότερα, αποδείχτηκαν μια δύσκολη διαδικασία και κάπως επικίνδυνη για να μετακινείς επιβάτες. Στις αρχές του 1830 όμως μία τέτοια ατμομηχανή με σχετικά λίγες διαφορές και σωληνώσεις για το καζάνι που ήταν κάνες τουφεκίων έπιασε δουλειά στις ΗΠΑ ως το πρώτο δρομολόγιο με τραίνο με το marketing να διοργανώνει και αγώνα ενάντια σε άμαξα. Τα πάντα πήγαιναν βάση σχεδίου μέχρι που το καζάνι της ατμομηχανής ράγισε και χάνοντας πίεση έχασε λίγα μέτρα πριν, όμως αυτή η αρχική αποτυχία δεν στάθηκε εμπόδιο και οι ατμομηχανές επικράτησαν. Εξαιτίας τους ο κόσμος έμαθε την αξία των κινητήρων και αργότερα έδωσε βάση στα αυτοκίνητα με τον όρο ιπποδύναμη να συνεχίζει ακέραιος την πορεία του και να περνά και στις πρώτες μοτοσυκλέτες.

Πατέρας λοιπόν του όρου ο James Watt και ξεκίνημα της χρήσης του από την πρώτη στιγμή ανταγωνιστικά και με λίγο «τσίμπημα» προς τα πάνω σε σχέση με την πραγματικότητα. 264 χρόνια μετά και σχεδόν σε όλη την πορεία των 120 ετών που έχει γράψει η ιστορία των μοτοσυκλετών, οι παραπάνω βασικές αρχές για τον όρο «ιπποδύναμη» παραμένουν αμετάβλητες.