MotoGP, Luca Marini – “Έχω επίγνωση της επιλογής που έκανα να έρθω στη Honda”

Όταν είσαι στην τελευταία θέση της βαθμολογίας δεν μπορείς να βλέπεις ρόδινα τα πράγματα
motomag MotoGP, Luca Marini – “Έχω επίγνωση της επιλογής που έκανα να έρθω στη Honda”
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

1/8/2024

O Luca Marini γνώριζε πως η μετακόμιση του στην Repsol Honda από την ομάδα της Mooney VR46 Racing Team δεν θα ήταν εύκολη υπόθεση ωστόσο ούτε ο ίδιος δεν θα περίμενε να είναι στην τελευταία θέση της βαθμολογίας έχοντας μαζέψει μόλις 1 βαθμό μετά από 9 αγώνες.

Ο Marini ο οποίος στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος -Γερμανία- κατάφερε να πάρει έναν βαθμό μετά από την ποινή που επιβλήθηκε στον Augusto Fernandez της Tech3 GasGas Factory Racing λόγω πίεσης ελαστικών προχώρησε σε συνέντευξη στο Sky Italia δηλώντας πως έχει επίγνωση της επιλογής να έρθει στην ομάδα της Repsol Honda.

Πιο συγκεκριμένα ο Ιταλός αναβάτης ανέφερε: "Έχω επίγνωση της επιλογής που έκανα. Σε σύγκριση με πέρυσι, το να βλέπω το όνομα μου στην τελευταία θέση της βαθμολογίας δεν είναι και το πιο εύκολο. Γνωρίζω πως θα χρειαστεί χρόνος για να επιστρέψω στην κορυφή.

MotoGP, Luca Marini – “Έχω επίγνωση της επιλογής που έκανα να έρθω στη Honda”

Αλλάζουμε κάποια πράγματα και στο ανθρώπινο δυναμικό και έρχονται Ευρωπαίοι μηχανικοί από την F1. Ελπίζω ότι στο τέλος της χρονιάς θα μπορέσουμε να είμαστε πιο κοντά στους πρωτοπόρους και βλέπουμε για την επόμενη χρονιά. Πάντα μου αρέσει να βλέπω τη θετική πλευρά, δεν είμαστε εκεί που θέλουμε να είμαστε, αλλά έχω δει μεγάλη ώθηση από όλους τους μηχανικούς που εργάζονται στο πρότζεκτ".

Στην αρχή της χρονιάς νομίζαμε ότι βρισκόμασταν σε υψηλότερο επίπεδο, στην πραγματικότητα όμως η φετινή μοτοσυκλέτα ήταν ένα βήμα πίσω σε σχέση με την περσινή που δοκίμασα στο πρώτο τεστ στη Βαλένθια. Αλλά τα πράγματα αλλάζουν, ο δρόμος είναι ο σωστός, έστω κι αν χρειαστεί λίγος χρόνος. Ελπίζουμε να κάνουμε επανεκκίνηση στο Silverstone. Επίσης ο τελευταίος αγώνας στη Γερμανία ήταν για εμάς ο καλύτερος όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα.

MotoGP, Luca Marini – “Έχω επίγνωση της επιλογής που έκανα να έρθω στη Honda”

Όσον αφορά τους κανονισμούς παραχωρήσεων είναι πολύ νωρίς για να πω ότι έχουμε ωφεληθεί. Οι κατασκευαστές προοδεύουν πολύ από τη μία χρονιά στην άλλη και δεν βρισκόμαστε πλέον στην εποχή όπου η Honda και η Yamaha ήταν οι καλύτερες και παρέμεναν σταθερές στο σχέδιο που είχαν, επειδή ήδη κέρδιζαν. Τώρα όλοι φέρνουν κάτι καινούργιο κάθε χρόνο και πρέπει να είμαστε καλύτεροι από αυτούς.”

Καλή η θετική σκέψη του Marini ωστόσο αν συνεχίσει να βλέπει το όνομα του στην τελευταία θέση της βαθμολογίας προβλέπουμε να ξεκινήσει άλλες δηλώσεις οι οποίες δεν θα αρέσουν στα αφεντικά του HRC.

MotoGP, Luca Marini – “Έχω επίγνωση της επιλογής που έκανα να έρθω στη Honda”

 

Ετικέτες

MotoGP Παραχωρήσεις: Βελτιώθηκε και ανεβαίνει βαθμίδα η Honda - Τι χάνει το 2026

Πώς αλλάζουν οι ισορροπίες για εργοστάσια και μοτοσυκλέτες
Concessions
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/12/2025

Το νέο σύστημα παραχωρήσεων του MotoGP, που εφαρμόζεται από το τέλος του 2023, έχει φέρει μικρές αλλά εμφανείς αλλαγές στην απόδοση των εργοστασιακών ομάδων. Η Ducati παραμένει κυρίαρχη, η Aprilia και η KTM δείχνουν ανοδική τάση, η Honda κατάφερε να ανέβει οριακά γκρουπ στον τελευταίο μόλις γύρο και την Yamaha να προχωρά σε ριζικές επιλογές ενόψει 2026.

Η νέα μορφή του συστήματος παραχωρήσεων μπήκε σε ισχύ στο τέλος του 2023, κατατάσσοντας τα εργοστάσια ανάλογα με το ποσοστό των πόντων που συγκεντρώνουν, σε σχέση με το σύνολο των διαθέσιμων πόντων. Από τότε μέχρι σήμερα έχει σημειωθεί μόνο μία αλλαγή βαθμίδας, με την Honda να ανεβαίνει από το γκρουπ D στο γκρουπ C. Όμως, πίσω από τις βαθμίδες υπάρχουν αριθμοί που έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ας δούμε αναλυτικά πού βρίσκεται κάθε εργοστάσιο στο κλείσιμο του 2025.

Βαθμίδα

% διαθέσιμων βαθμών κατασκευαστών

Ελαστικά δοκιμών

Αναβάτες δοκιμών

Πίστες δοκιμών

Wildcard συμμετοχές

Κινητήρες / σεζόν

Εξέλιξη κινητήρα

Αναβαθμίσεις 
αεροδυναμικού πακέτου

A

≥ 85%

170

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

0

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

B

60% – <85%

190

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

3

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

C

35% – <60%

220

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

6

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

D

<35%

260

Ελεύθερα (και με αναβάτες ομάδων)

Οποιαδήποτε πίστα MotoGP

6

9–10

Ελεύθερη εξέλιξη

2*

Concessions

DUCATI

Η Ducati παραμένει μόνη της στο γκρουπ A. Ωστόσο, ολοκληρώνει το 2025 με το 94% των μέγιστων δυνατών βαθμών, πέφτοντας από το 98% που είχε στην θερινή διακοπή των MotoGP αλλά και στο τελείωμα του 2024.

Αξιοσημείωτο, λαμβάνοντας υπόψιν ότι η κυριαρχία του Marc Marquez διακόπηκε, λόγω τραυματισμού, πέντε γύρους πριν το τέλος της σεζόν.

Concessions

APRILIA

Προς το τέλος της χρονιάς, η Aprilia φάνηκε να πλησιάζει το γκρουπ B, αλλά απέχει ακόμα.

 Παρότι υπάρχει ανοδική πορεία, η απόσταση παραμένει, με το 2025 ήταν η καλύτερη χρονιά της Aprilia στον θεσμό, τέσσερις νίκες σε Grands Prix, περισσότερες από κάθε άλλη σεζόν στην ιστορία της. Από το 49% του καλοκαιριού του 2024 έπεσε στο 41% στο τέλος εκείνης της χρονιάς. Στο πρώτο μισό του 2025, με δύο νέους αναβάτες και τον Πρωταθλητή Jorge Martin εκτός για μεγάλο διάστημα, κατέβηκε στο 37%. Η εντυπωσιακή αντεπίθεση του Marco Bezzecchi με δύο συνεχόμενες νίκες στο τέλος της χρονιάς και η νίκη του Raul Fernandez με την Trackhouse στην Αυστραλία, ανέβασαν το ποσοστό στο ιστορικό υψηλό 51%.

Concessions

KTM

Η KTM κλείνει το 2025 με 46%, ανεβαίνοντας από το 40% της θερινής διακοπής. Δεν είναι το υψηλότερο ποσοστό που έχει πετύχει ποτέ, αλλά είναι ξεκάθαρη ανάκαμψη μετά από ένα βαρύ ξεκίνημα στη σεζόν.

Στο τέλος του 2024 ήταν στο 44%, οπότε συνολικά υπάρχει ένα μικρό βήμα προόδου, με στόχο ένα μεγαλύτερο για το 2026.

Concessions

HONDA

Η Honda είναι η μόνη που αλλάζει οριακά βαθμίδα το 2025. Μετά τη χειρότερη περίοδό της στο δεύτερο μισό του 2024, είχε πέσει στο απίστευτα χαμηλό 10% των δυνατών βαθμών, το χαμηλότερο για οποιοδήποτε εργοστάσιο εδώ και 20 χρόνια (εξαιρώντας πρώτες εμφανίσεις). Αλλά η Honda είναι Honda και το 2025 άρχισε να το δείχνει ξανά.

Από το 10% στο τέλος του 2024, ανέβηκε στο 23% το καλοκαίρι του 2025 και βρίσκεται στο 35% στο κλείσιμο της χρονιάς. Ακριβώς όσο χρειαζόταν για να ανέβει στο γκρουπ C, άνοδος που κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα, όταν ο Luca Marini πήρε την ακριβώς την έβδομη θέση που απαιτούνταν.

Concessions

YAMAHA

Η Yamaha περνάει μια δύσκολη περίοδο, αλλά προχωράει σε μεγάλες αλλαγές που δεν αποτυπώνονται πλήρως σε αριθμούς. Στον τελευταίο αγώνα στη Βαλένθια αποχαιρέτησαν τη μέχρι τώρα ,εν σειρά, διάταξη κινητήρα τους. Στις δοκιμές εμφανίστηκαν μόνο με YZR-M1 σε διάταξη V4. Έναν μόλις χρόνο πριν τις τεράστιες αλλαγές κανονισμών που έρχονται.

Από το 17% στο τέλος του 2024ανέβηκαν ξανά στο 25% το καλοκαίρι του 2025, ενώ στο τέλος της φετινής σεζόν βρίσκονται στο 30%. Σημαντική πρόοδος μέσα σε δώδεκα μήνες. Το ερώτημα που παραμένει, είναι πού θα οδηγήσει η νέα V4 M1.