Honda - Σταματά την παραγωγή του θρυλικού Super Cub των 50 κυβικών

Μετά από 66 χρόνια αδιάκοπης παραγωγής, το θρυλικό παπί οδεύει προς το τέλος της καριέρας του
motomagHonda – Σταματά η παραγωγή του θρυλικού Super Cub των 50 κυβικών
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

26/6/2024

Όπως όλα δείχνουν, οι ρύποι είναι η αιτία που η Honda σκοπεύει να οδηγήσει το πιο διάσημο και πιο μοσχοπουλημένο της δίκυκλο σε παύση της παραγωγής, κλείνοντας μαζί και την πόρτα μίας εποχής, στην οποία η ονομασία Super Cub γράφτηκε με χρυσά γράμματα.

Μπορεί εμείς εδώ στην Ευρώπη να έχουμε από χρόνια ξεχάσει την έκδοση των 50 κυβικών για το Super Cub από τις εκθέσεις, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και στην Ιαπωνία. Εκεί, στην χώρα που πρωτοξεκίνησε να κατασκευάζεται το μακρινό 1958, δέκα χρόνια μετά την ίδρυση της Honda, συνεχίζει μέχρι και σήμερα να κοσμεί τις εκθέσεις των εμπόρων, όχι μονάχα ως ένα σύμβολο της ιστορίας, αλλά ένα παπί που μπορείς να αποκτήσεις καινούργιο. Η αλλαγή, ωστόσο, των κανονισμών ρύπων και η αυστηροποίησή τους στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, που έρχονται να πλησιάσουν τα δικά μας Euro, φαίνεται ότι αναγκάζει το Big H να διακόψει την παραγωγή της έκδοσης των 50 κυβικών.

Honda – Σταματά η παραγωγή του θρυλικού Super Cub των 50 κυβικών

Το Super Cub σε όλες του τις εκδόσεις μετρά πάνω από 100 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, καθιστώντας το ως το πιο μοσχοπουλημένο, αλλά και διάσημο μοντέλο στην γκάμα της Honda. Υπήρξε το κέντρο μίας εκ των πιο κλασσικών διαφημίσεων του ιαπωνικού εργοστασίου, με τίτλο “You meet the nicest people on a Honda”, ενώ εδώ και 66 χρόνια έχει διδάξει πολλούς νεαρούς αναβάτες να μυηθούν στον μαγικό κόσμο της μοτοσυκλέτας.

Το πρώτο Super Cub που κατασκευάστηκε ήταν αυτό των 50 κυβικών, με την ιδέα να έρχεται όταν οι ιδρυτές της Honda, Soichiro Honda και Takeo Fujisawa, ταξίδεψαν μέχρι την Γερμανία. Εκεί, είδαν την δημοφιλία που είχαν στην μεταπολεμική Ευρώπη οι μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες και τα παπιά, βλέποντας ένα κενό που θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί ιδανικά η Honda.

Honda – Σταματά η παραγωγή του θρυλικού Super Cub των 50 κυβικών

Ακολούθησαν στην πορεία οι εκδόσεις των 65, 70, 90, 100, 110 και 125 κυβικών. Σε όλα του τα χρόνια το Super Cub διατήρησε τον υγρό, πολύδισκο φυγοκεντρικό συμπλέκτη, με τον οποίο οι 3 ή 4 σχέσεις του κιβωτίου άλλαζαν χωρίς την χρήση συμπλέκτη. Η ευκολία και η ευχρηστία που χάριζε η συγκεκριμένη τεχνολογία, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος, έκαναν το Super Cub ιδιαίτερα αγαπητό σε μεγάλη μερίδα ανθρώπων, είτε για τις προσωπικές τους μετακίνησεις, είτε ακόμα και για επαγγελματική χρήση.

Δυστυχώς, όλα τα καλά κάποτε τλειώνουν, και οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τους ρύπους που αναμένεται να μπουν σε εφαρμογή από την επόμενη χρονιά στην Ιαπωνία, οδηγούν τη Honda στην απόφαση να σταματήσει την έκδοση του Super Cub που ξεκίνησε την ένδοξη πορεία της οικογένειας αλλά και της εταιρείας, αυτή των 50 κυβικών, 66 ολόκληρα χρόνια μετά την παρουσίασή της στο Tokyo Motor Show. Οι μόνες εκδόσεις που αναμένεται να παραμείνουν στην παραγωγή είναι αυτές των 110 και 125 κυβικών, με την εκεί αρμόδια υπηρεσία να εξετάζει το ενδεχόμενο αναβάθμισης της κατηγορίας διπλωμάτων, επιτρέποντας σε όσους έχουν ΑΜ άδεια οδήγησης -όπως την ξέρουμε εδώ- να μεταπηδήσουν στην Α1, δίνοντάς τους την ευκαιρία να οδηγούν δίκυκλα με περισσότερα κυβικά.

Ετικέτες

Ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού ενώνεται στην τραγική ανακοίνωση του Sylvain Guintoli

Ο πρώην αναβάτης MotoGP και World Superbike, Sylvain Guintoli, ανακοίνωσε με βαρύ πόνο την απώλεια του γιου του, Luca, μετά από μακρόχρονη μάχη με τον καρκίνο.
Guintoli Loss
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

31/7/2025

Ο Guintoli, που πλέον δραστηριοποιείται και ως παρουσιαστής των MotoGP στο TNT Sports, είχε αποκαλύψει πέρυσι τη σοβαρή ασθένεια του μικρού Luca. Παρά τις προσπάθειες της οικογένειας και τις θεραπείες, το βαρύ αυτό πλήγμα ήρθε στις 31 Ιουλίου, όταν ο Guintoli γνωστοποίησε μέσω των κοινωνικών δικτύων του τον θάνατο του γιου του.

“Με βαρύτατη καρδιά μοιραζόμαστε τα νέα του θανάτου του γιου μας Luca, μετά από έναν χρόνο σκληρής μάχης με τον καρκίνο”, έγραψε. “Η οικογένειά μας είναι συντετριμμένη. Ο Luca μας χάρισε τόση χαρά και αγάπη. Θα κρατήσουμε τις αναμνήσεις του για πάντα. Αναπαύσου εν ειρήνη, Luca.”

Η ανταπόκριση από τον κόσμο των μηχανοκίνητων αγώνων ήταν άμεση και συγκινητική. Η ομάδα Marc VDS, που συμμετέχει σε Moto2 και World Superbike, εξέφρασε τη συμπαράστασή της με τα εξής λόγια:

“Στέλνουμε όλη μας την αγάπη και υποστήριξη σε αυτή τη δύσκολη στιγμή. Ήταν χαρά να έχουμε τον Luca μαζί μας στο Silverstone, νιώσαμε όλοι ευλογημένοι που τον είχαμε στην ομάδα και που απολαύσαμε το τεράστιο χαμόγελό του και την όμορφη ενέργεια που έφερνε όπου πήγαινε”.

Ο αναβάτης Moto2 της Marc VDS, Jake Dixon, φόρεσε κράνος σχεδιασμένο από τον Luca κατά το Βρετανικό GP και το δημοπράτησε, συγκεντρώνοντας χρήματα για φιλανθρωπικό σκοπό.

Η ομάδα Tech3 MotoGP επίσης εξέφρασε τη θλίψη και την αλληλεγγύη της:

“Σπαρακτικό. Λυπούμαστε βαθύτατα για την απώλειά σας και στέλνουμε όλη την αγάπη και υποστήριξή μας σε αυτή την πολύ δύσκολη στιγμή. Αναπαύσου εν ειρήνη μικρέ Luca. Με πολλή αγάπη από όλη την οικογένεια της Tech3”.

Μηνύματα στήριξης έστειλαν επίσης ο παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP του 2020 Joan Mir, ο εξαπλός πρωταθλητής World Superbike Jonathan Rea, καθώς και ο τωρινός αναβάτης World Superbike Andrea Iannone.

Ακόμη και οι φίλαθλοι γέμισαν τα social media του Guintoli με λόγια συμπαράστασης και αγάπης, δείχνοντας την αλληλεγγύη και τη δύναμη της αγωνιστικής κοινότητας σε μια τόσο δύσκολη στιγμή.

 

Ετικέτες