Οδηγούμε το νέο Ducati Hypermotard 950 στα Κανάρια!

Νέο, Hyper κεφάλαιο
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

29/1/2019

Αυτή τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις αράδες, έχουμε μόλις κατέβει από την σέλα του νέου Ducati Hypermotard 950, όπου ήμασταν καλεσμένοι ως το μοναδικό ελληνικό μέσο στην παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου. Η πρόσκληση ήταν για τα Κανάρια Νησιά, στην ίδια ακριβώς τοποθεσία (αλλά και στην ίδια πίστα) που είχαμε οδηγήσει πριν λίγους μήνες το ΚΤΜ 790 Duke. Πρόκειται για μια εξαιρετική συγκυρία, καθώς είχαμε πολύ φρέσκο ένα σημείο αναφοράς, βοηθώντας μας να αντιληφθούμε πολύ περισσότερα πράγματα από αυτή την πρώτη οδηγική επαφή, για την οποία θα διαβάσετε αναλυτικά στο τεύχος του ΜΟΤΟ που θα κυκλοφορήσει την 1η Μαρτίου.


Οι πρώτες εντυπώσεις έχουν να κάνουν με το μέγεθος και το βάρος, έτσι όπως το αντιλαμβάνεται ο αναβάτης, του Hypermotard 950, καθώς το αισθάνεσαι ελαφρύτερο και μικρότερο από το προηγούμενο μοντέλο, μόλις αρχίσουν να κινούνται οι τροχοί του. Η εργονομία της θέσης οδήγησης είναι κι αυτή διαφορετική, η οποία μάλιστα συμβάλλει τα μέγιστα σ' αυτή την αίσθηση χάρη και στον καλύτερο έλεγχο που προσφέρει. Βέβαια δεν είναι απλά και μόνο αίσθηση, καθώς οι άνθρωποι της Ducati έχουν κάνει ουσιαστική προσπάθεια μείωσης του βάρους, εξοικονομώντας κιλά από το πλαίσιο, το υποπλαίσιο, τον κινητήρα, αλλά και το πιρούνι το οποίο εκτός από το μειωμένο βάρος προσφέρει και την δυνατότητα ρυθμίσεων.


Στον κινητήρα έχουν τοποθετηθεί νέα έμβολα με διαφορετικό χρονισμό εκκεντροφόρων, ενώ ένα από τα σημεία που είχαμε διατυπώσει σοβαρές ενστάσεις κι είχαμε μεγάλες προσδοκίες, αφορούσε τον μηχανικό συμπλέκτη. Ο νέος υδραυλικός –πλέον- συμπλέκτης λοιπόν, όπως διαπιστώσαμε και στην πράξη, δουλεύει εξαιρετικά, χωρίς την on/off λειτουργία του προηγούμενου μοντέλου, χωρίς να μαγκώνει και με μια πραγματικά προοδευτική λειτουργία.


Η ύπαρξη της μονάδας IMU σημαίνει ότι η μοτοσυκλέτα απέκτησε και νέα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία μπορείς να τα διαχειριστείς πιο εύκολα μέσω της καινούργιας TFT οθόνης. Όπως είχαμε γράψει και στο ρεπορτάζ της EICMA, όπου έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του το Hypermotard 950, εκτός της στάνταρ έκδοσης υπάρχει και η έκδοση SP (την οποία οδηγήσαμε επίσης) με σημαντικές διαφορές τις αναρτήσεις της Öhlins, με πιο σκληρή λειτουργία και μεγαλύτερο ύψος σέλας.
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες εντυπώσεις, φωτογραφίες και εις βάθος τεχνική ανάλυση, στο site του ΜΟΤΟ και στο τεύχος Μαρτίου!

 

Ετικέτες

Yamaha Tenere: Έρχονται νέες adventure κάτω και πάνω από το Tenere 700

10 νέα μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια - Τι μας είπε ο CEO της Yamaha Ευρώπης, Olivier Prevost
Yamaha Tenere μικρή και μεγάλη 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/12/2025

Η Yamaha ακούει και προσαρμόζεται στην αγορά, όπως περιμένει κανείς από τον Ιάπωνα κατασκευαστή και η διεύρυνση της γκάμας των adventure μοτοσυκλετών της βρίσκεται στο πρόγραμμα καλύπτοντας την απαίτηση του κοινού για μία μικρότερου αλλά και μεγαλύτερου κυβισμού adventure από την υπάρχουσα Tenere 700.

Το τεύχος #673 που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στα περίπτερα ξεχειλίζει από EICMA έχοντας τα σημαντικότερα μοντέλα που είδαμε στη σημαντικότερη έκθεση μοτοσυκλέτας στον κόσμο. 

Στο Μιλάνο είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε για μία ακόμη φορά με τον Olivier Prevost, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Yamaha Ευρώπης, ο οποίος μας είπε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα στον σύντομο χρόνο που είχαμε μαζί του, μιλώντας για τους Κινέζους κατασκευαστές και το Χείμαρρο νέων μοντέλων που παρουσιάζουν, αλλά και τα πλάνα της ιαπωνικής εταιρείας για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον.
 
Σε ευθεία ερώτηση που του απευθύναμε για το αν περιμένουμε από τη Yamaha μικρό και μεγάλο Tenere ο Γάλλος δεν προχώρησε φυσικά σε λεπτομέρειες, όμως δεν απέφυγε να απαντήσει και στην ερώτηση λέγοντας πως η Ιαπωνική εταιρεία δουλεύει "πάνω σε όλα αυτά" και έχει διάθεση να μπει και σε κατηγορίες με μικρό περιθώριο κέρδους, όπως είναι οι μικρότερου κυβισμού μοτοσυκλέτες.

Σε μια μικρομεσαίου κυβισμού adventure η Yamaha θα προσπαθήσει να μπει στην κατηγορία με αξιώσεις όχι μόνο γιατί είναι η Yamaha αλλά γιατί οι προτάσεις στην κατηγορία είναι πλέον πολλές και αξιόλογες από κάθε κατασκευαστική γωνιά. 

Η Yamaha έχει στις τάξεις της τον πολύ καλό και ευχάριστο σε απόδοση εν σειρά δικύλινδρο που βλέπουμε στο MT-03 και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτόν ως βάση για το μικρό Tenere χωρίς μάλιστα να προχωρήσει σε αύξηση του κυβισμού του που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα 321 κ.εκ. για 41,43 ονομαστικούς ίππους που μεταφράζονται σε σχεδόν 36 ίππους στον πίσω τροχό για την Euro 5+ έκδοσή του. Αν κρατήσει και το βάρος χαμηλά, τα 36 άλογα αρκούν για μια δικύλινδρη adventure μικρομεσαίου κυβισμού, ωστόσο δεν αποκλείεται ο κυβισμός του κινητήρα να υπερβαίνει τα 400 με την ισχύ του να φτάνει στο όριο της Α2 κατηγορίας διπλώματος.

Αναφορικά με την μεγαλύτερη Tenere αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σημείο αναφοράς με την ιαπωνική εταιρεία να μην έχει δικύλινδρο κινητήρα μεγάλου κυβισμού. Έχει όμως τον "πασπαρτού" τρικύλινδρο, ο οποίος με τις κατάλληλες ρυθμίσεις θα μπορούσε να προσαρμοστεί σε έναν νέο adventure ρόλο και έτσι να δούμε το πρώτο τρικύλινδρο Tenere στην ιστορία, η οποία όμως θα ακολουθεί τη λογική της 700 με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και ακτινωτούς τροχούς 21/18.

Η ιαπωνική εταιρεία σκοπεύει να παρουσιάσει 10 καινούργια μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια, όχι εκδόσεις μοτοσυκλετών που υπάρχουν τώρα στην παραγωγή, αλλά νέες μοτοσυκλέτες με "νέα πλαίσια", όπως είπε χαρακτηριστικά ο Prevost προσθέτοντας ότι κάποια από αυτά θα χρησιμοποιούν και νέους κινητήρες!

Βρείτε την πλήρη συνέντευξη στο τεύχος #673 που κυκλοφορεί στα περίπτερα και δείτε εδώ όλα τα καλά που θα διαβάσετε, μεταξύ των οποίων, την πρώτη μας επαφή με το Honda CB1000GT και τα σημαντικότερα μοντέλα που είδαμε στο Μιλάνο.