Οδηγούμε το νέο Ducati Hypermotard 950 στα Κανάρια!

Νέο, Hyper κεφάλαιο
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

29/1/2019

Αυτή τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις αράδες, έχουμε μόλις κατέβει από την σέλα του νέου Ducati Hypermotard 950, όπου ήμασταν καλεσμένοι ως το μοναδικό ελληνικό μέσο στην παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου. Η πρόσκληση ήταν για τα Κανάρια Νησιά, στην ίδια ακριβώς τοποθεσία (αλλά και στην ίδια πίστα) που είχαμε οδηγήσει πριν λίγους μήνες το ΚΤΜ 790 Duke. Πρόκειται για μια εξαιρετική συγκυρία, καθώς είχαμε πολύ φρέσκο ένα σημείο αναφοράς, βοηθώντας μας να αντιληφθούμε πολύ περισσότερα πράγματα από αυτή την πρώτη οδηγική επαφή, για την οποία θα διαβάσετε αναλυτικά στο τεύχος του ΜΟΤΟ που θα κυκλοφορήσει την 1η Μαρτίου.


Οι πρώτες εντυπώσεις έχουν να κάνουν με το μέγεθος και το βάρος, έτσι όπως το αντιλαμβάνεται ο αναβάτης, του Hypermotard 950, καθώς το αισθάνεσαι ελαφρύτερο και μικρότερο από το προηγούμενο μοντέλο, μόλις αρχίσουν να κινούνται οι τροχοί του. Η εργονομία της θέσης οδήγησης είναι κι αυτή διαφορετική, η οποία μάλιστα συμβάλλει τα μέγιστα σ' αυτή την αίσθηση χάρη και στον καλύτερο έλεγχο που προσφέρει. Βέβαια δεν είναι απλά και μόνο αίσθηση, καθώς οι άνθρωποι της Ducati έχουν κάνει ουσιαστική προσπάθεια μείωσης του βάρους, εξοικονομώντας κιλά από το πλαίσιο, το υποπλαίσιο, τον κινητήρα, αλλά και το πιρούνι το οποίο εκτός από το μειωμένο βάρος προσφέρει και την δυνατότητα ρυθμίσεων.


Στον κινητήρα έχουν τοποθετηθεί νέα έμβολα με διαφορετικό χρονισμό εκκεντροφόρων, ενώ ένα από τα σημεία που είχαμε διατυπώσει σοβαρές ενστάσεις κι είχαμε μεγάλες προσδοκίες, αφορούσε τον μηχανικό συμπλέκτη. Ο νέος υδραυλικός –πλέον- συμπλέκτης λοιπόν, όπως διαπιστώσαμε και στην πράξη, δουλεύει εξαιρετικά, χωρίς την on/off λειτουργία του προηγούμενου μοντέλου, χωρίς να μαγκώνει και με μια πραγματικά προοδευτική λειτουργία.


Η ύπαρξη της μονάδας IMU σημαίνει ότι η μοτοσυκλέτα απέκτησε και νέα ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία μπορείς να τα διαχειριστείς πιο εύκολα μέσω της καινούργιας TFT οθόνης. Όπως είχαμε γράψει και στο ρεπορτάζ της EICMA, όπου έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του το Hypermotard 950, εκτός της στάνταρ έκδοσης υπάρχει και η έκδοση SP (την οποία οδηγήσαμε επίσης) με σημαντικές διαφορές τις αναρτήσεις της Öhlins, με πιο σκληρή λειτουργία και μεγαλύτερο ύψος σέλας.
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες εντυπώσεις, φωτογραφίες και εις βάθος τεχνική ανάλυση, στο site του ΜΟΤΟ και στο τεύχος Μαρτίου!

 

Ετικέτες

KTM: Αυτά είναι τα νέα KTM 690 ENDURO R και KTM 690 SMC R 2026!

Ισχυρότερα, με επιθετική εμφάνιση και μπόλικη τεχνολογία
KTM 690
Από τον

Παύλο Καρατζά

13/8/2025

Η KTM παρουσιάζει τις νέες εκδόσεις των μοντέλων με κινητήρα LC4, τα KTM 690 ENDURO R και KTM 690 SMC R του 2026. Τα δύο μοντέλα έχουν σχεδιαστεί με επιθετική σχεδίαση, βελτιωμένη τεχνολογία και τον πιο ισχυρό μονοκύλινδρο κινητήρα που διατίθεται στην αγορά.

 

2026 KTM 690 ENDURO R

Η 2026 KTM 690 ENDURO R συνεχίζει την παράδοση των dual-sport με αναβαθμίσεις που ενισχύουν τόσο τις off-road, όσο και τις on-road δυνατότητες. Στην καρδιά του βρίσκεται ο τελευταίος μονοκύλινδρος κινητήρας LC4, συμβατός με τις προδιαγραφές Euro 5+, ο οποίος διαθέτει πλέον αναθεωρημένο στροφαλοθάλαμο, συμπλέκτη και προστατευτικό κινητήρα, καθώς και ένα επανασχεδιασμένο σύστημα λαδιού για μεγαλύτερη αξιοπιστία και βελτιωμένη απόδοση.

690

Για το 2026, η KTM 690 ENDURO R αποκτά μια νέα έγχρωμη οθόνη TFT 4,2 ιντσών, επανασχεδιασμένους διακόπτες, θύρα φόρτισης USB-C και προβολέα LED. Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, η KTM 690 ENDURO R διαθέτει Cornering ABS, Cornering MTC και το ολοκαίνουργιο Dynamic Slip Adjust (διαθέσιμο στην προαιρετική λειτουργία RALLY Ride Mode), που παρέχει στους αναβάτες έλεγχο πρόσφυσης σε πραγματικό χρόνο, προσαρμοσμένο στο έδαφος. Το νέο φέρινγκ και τα ανανεωμένα εξαρτήματα όσον αφορά την ανάρτηση, εστιάζουν στην άνεση και στην καλύτερη αίσθηση τόσο σε χώμα όσο και σε άσφαλτο.

 

2026 KTM 690 SMC R

Η KTM 690 SMC R αποτελεί από καιρό το σημείο αναφοράς στον κόσμο του Supermoto και για το 2026 έχει βελτιωθεί ακόμη περισσότερο. Όπως και με την KTM 690 ENDURO R, ο αναβαθμισμένος κινητήρας LC4 προσφέρει αυξημένη απόδοση, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης εστιάζει στην καλύτερη αίσθηση του δρόμου και την ευελιξία.

690

Οι αναβάτες έχουν πλέον στη διάθεσή τους μια σειρά από τεχνολογικές αναβαθμίσεις, όπως έγχρωμη οθόνη TFT 4,2 ιντσών, αναβαθμισμένους διακόπτες και βοηθήματα αναβάτη, όπως το Cornering ABS και το Cornering MTC. Οι διαφορετικές επιλογές ABS εξασφαλίζουν ότι η μοτοσυκλέτα μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε στυλ οδήγησης, από τους δρόμους της πόλης μέχρι την πίστα. Η συνδεσιμότητα με smartphone είναι διαθέσιμη μέσω του KTMConnect.

 

Και οι δύο μοτοσυκλέτες επωφελούνται από μια πλήρη γκάμα KTM PowerParts και KTM PowerWear, επιτρέποντας στους αναβάτες να εξατομικεύσουν τις μοτοσυκλέτες τους. Τα μοντέλα 2026 KTM 690 ENDURO R και 2026 KTM 690 SMC R θα είναι διαθέσιμα στους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους της KTM από τον Σεπτέμβριο του 2025.