Ψευδής είδηση η δήθεν απαγόρευση επισκευών στις μοτοσυκλέτες άνω των 15 ετών από την Ε.Ε.

Παρερμηνεύτηκαν οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οι οποίες έχουν να κάνουν με τον κύκλο ζωής των οχημάτων
Ψευδή είδηση η απαγόρευση επισκευών στα παλαιότερα οχήματα άνω των 15 ετών
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

12/2/2024

Τις τελευταίες ημέρες εμφανίστηκε και διαδίδεται ισχυρισμός σύμφωνα με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να απαγορεύσει τις επισκευές οχημάτων ηλικίας 15 ετών και άνω, βάζοντας με αυτό τον τρόπο πρόωρο τέλος στην κυκλοφορία τους με απώτερο σκοπό την αντικατάσταση τους με πιο σύγχρονα οχήματα.

Τον Ιούλιο του 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε κάνει γνωστά κάποια προτεινόμενα μέτρα τα οποία αποσκοπούσαν στην βελτίωση της οικονομίας και της ανακύκλωσης όσον αφορά τα οχήματα. Σύμφωνα με την Ε.Ε. κάθε χρόνο στην Ευρώπη περισσότερα από έξι εκατομμύρια οχήματα αποσύρονται και αντιμετωπίζονται ως απορρίμματα. Ωστόσο πολλές φορές η λάθος διαχείριση τους -μη ανακύκλωση τους- προκαλεί περιβαλλοντικά προβλήματα. Στην πρόταση της Ε.Ε. ταυτόχρονα υπήρχαν και νέοι κανονισμοί οι οποίοι αφορούσαν όλο τον κύκλο ζωής του οχήματος από την κατασκευή του έως και την απόσυρση του ωστόσο σε κανένα σημείο δεν αναφερόταν η απαγόρευση επισκευής οχημάτων δεκαπενταετίας και άνω.

Ψευδή είδηση η απαγόρευση επισκευών στα παλαιότερα οχήματα άνω των 15 ετών

Σύμφωνα με την πρόταση της E.E. οι κατασκευαστές υποχρεώνονται στη βελτίωση του κυκλικού σχεδιασμού των οχημάτων για τη διευκόλυνση της αφαίρεσης υλικών και εξαρτημάτων για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση και στη διασφάλιση ότι τουλάχιστον το 25% του πλαστικού που χρησιμοποιείται για την κατασκευή ενός οχήματος προέρχεται από ανακύκλωση. Επιπρόσθετα θα πρέπει να γίνεται ανάκτηση περισσότερων και καλύτερης ποιότητας πρώτων υλών, συμπεριλαμβανομένων πλαστικών, χάλυβα και αλουμινίου, ενώ θα χρειαστεί να θεσπιστούν κίνητρα για την ανακύκλωση των υλικών τους.

Ο Frans Timmermans, πρώην Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχε δηλώσει σχετικά με αυτό: "Η πρόταση αφορά ιδιαίτερα τα ηλεκτρικά οχήματα καθώς στόχος είναι να ανακυκλώνουμε και να επαναχρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα υλικά τους καθώς θα μειώσει σημαντικά το οικολογικό αποτύπωμα της οδικής τους κυκλοφορίας."

Η εν λόγω πρόταση της Ε.Ε. δεν έχει επικυρωθεί ακόμη ενώ αναμένεται να εξεταστεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο πλαίσιο της ακολουθούμενης νομοθετικής διαδικασίας τους επόμενους μήνες. ‘Ότι και να συμβεί γεγονός είναι πως δεν συνάδει λόγος ανησυχίας για τα οχήματα ηλικίας άνω των 15 ετών.

Ψευδή είδηση η απαγόρευση επισκευών στα παλαιότερα οχήματα άνω των 15 ετών

1.865 κλήσεις για κράνος τον Οκτώβριο του 2025 στην Αττική

Και 486 καταγεγραμμένα τροχαία ατυχήματα με 568 παθόντες
Κλήσεις Οκτωβρίου 2025
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

3/11/2025

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, τον Οκτώβριο του 2025 βεβαιώθηκαν 33.875 τροχαίες παραβάσεις, από τις οποίες οι 273 σε βαθμό πλημμελήματος.

Οι έλεγχοι της τροχαίας συνεχίζονται, στον ίδιο υψηλό ρυθμό των τελευταίων μηνών, με έμφαση πάντα στις πιο επικίνδυνες παραβάσεις όπως είναι η μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, η οδήγηση με αλκοόλ, η παραβίαση του κόκκινου, η χρήση κινητού τηλεφώνου και η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Παρατηρούμε για μια ακόμη φορά πως οι κλήσεις για κινητό είναι ιδιαίτερα λίγες σε σχέση με τον αριθμό των παραβατών, όμως όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν αυτό αναμένεται να αλλάξει με την εγκατάσταση των καμερών της Τροχαίας, εγκατάσταση που ακόμα αργεί.

Ενδεικτικά τον Οκτώβριο του 2025 από την Τροχαία Αττικής βεβαιώθηκαν:

  • 880 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι -53- ήταν σε βαθμό πλημμελήματος,
  • 2.482 παραβάσεις ορίου ταχύτητας,
  • 331 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
  • 461 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου,
  • 1.420 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
  • 1.865 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους και,
  • 100 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.

Το ίδιο χρονικό διάστημα, στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής σημειώθηκαν 486 τροχαία ατυχήματα με –568- παθόντες και ειδικότερα:

  •  12 θανατηφόρα με 14 νεκρούς,
  •  10 σοβαρά με 11 σοβαρά τραυματίες,
  •  464 ελαφρά με 543 ελαφρά τραυματίες.