Ψευδής είδηση η δήθεν απαγόρευση επισκευών στις μοτοσυκλέτες άνω των 15 ετών από την Ε.Ε.

Παρερμηνεύτηκαν οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οι οποίες έχουν να κάνουν με τον κύκλο ζωής των οχημάτων
Ψευδή είδηση η απαγόρευση επισκευών στα παλαιότερα οχήματα άνω των 15 ετών
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

12/2/2024

Τις τελευταίες ημέρες εμφανίστηκε και διαδίδεται ισχυρισμός σύμφωνα με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να απαγορεύσει τις επισκευές οχημάτων ηλικίας 15 ετών και άνω, βάζοντας με αυτό τον τρόπο πρόωρο τέλος στην κυκλοφορία τους με απώτερο σκοπό την αντικατάσταση τους με πιο σύγχρονα οχήματα.

Τον Ιούλιο του 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε κάνει γνωστά κάποια προτεινόμενα μέτρα τα οποία αποσκοπούσαν στην βελτίωση της οικονομίας και της ανακύκλωσης όσον αφορά τα οχήματα. Σύμφωνα με την Ε.Ε. κάθε χρόνο στην Ευρώπη περισσότερα από έξι εκατομμύρια οχήματα αποσύρονται και αντιμετωπίζονται ως απορρίμματα. Ωστόσο πολλές φορές η λάθος διαχείριση τους -μη ανακύκλωση τους- προκαλεί περιβαλλοντικά προβλήματα. Στην πρόταση της Ε.Ε. ταυτόχρονα υπήρχαν και νέοι κανονισμοί οι οποίοι αφορούσαν όλο τον κύκλο ζωής του οχήματος από την κατασκευή του έως και την απόσυρση του ωστόσο σε κανένα σημείο δεν αναφερόταν η απαγόρευση επισκευής οχημάτων δεκαπενταετίας και άνω.

Ψευδή είδηση η απαγόρευση επισκευών στα παλαιότερα οχήματα άνω των 15 ετών

Σύμφωνα με την πρόταση της E.E. οι κατασκευαστές υποχρεώνονται στη βελτίωση του κυκλικού σχεδιασμού των οχημάτων για τη διευκόλυνση της αφαίρεσης υλικών και εξαρτημάτων για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση και στη διασφάλιση ότι τουλάχιστον το 25% του πλαστικού που χρησιμοποιείται για την κατασκευή ενός οχήματος προέρχεται από ανακύκλωση. Επιπρόσθετα θα πρέπει να γίνεται ανάκτηση περισσότερων και καλύτερης ποιότητας πρώτων υλών, συμπεριλαμβανομένων πλαστικών, χάλυβα και αλουμινίου, ενώ θα χρειαστεί να θεσπιστούν κίνητρα για την ανακύκλωση των υλικών τους.

Ο Frans Timmermans, πρώην Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχε δηλώσει σχετικά με αυτό: "Η πρόταση αφορά ιδιαίτερα τα ηλεκτρικά οχήματα καθώς στόχος είναι να ανακυκλώνουμε και να επαναχρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα υλικά τους καθώς θα μειώσει σημαντικά το οικολογικό αποτύπωμα της οδικής τους κυκλοφορίας."

Η εν λόγω πρόταση της Ε.Ε. δεν έχει επικυρωθεί ακόμη ενώ αναμένεται να εξεταστεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο πλαίσιο της ακολουθούμενης νομοθετικής διαδικασίας τους επόμενους μήνες. ‘Ότι και να συμβεί γεγονός είναι πως δεν συνάδει λόγος ανησυχίας για τα οχήματα ηλικίας άνω των 15 ετών.

Ψευδή είδηση η απαγόρευση επισκευών στα παλαιότερα οχήματα άνω των 15 ετών

Kawasaki - Έρχεται νέο 4κύλινδρο Z [Video]

Παρουσίαση στις 30 Οκτωβρίου - Η απόδοση στο επίκεντρο
Έρχεται νέο Kawsasaki Z teaser video
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

25/10/2024

Με ένα ιδιαίτερα λιτό teaser video η Kawasaki έκανε γνωστή την πρόθεσή της να παρουσιάσει μία καινούργια γυμνή μοτοσυκλέτα με την απορία να λύνεται σε μερικές ημέρες. 

Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει για τη φετινή EICMA, ενώ αντίστροφα πλέον μετρά ο χρόνος και για την επόμενη μοτοσυκλέτα που θα παρουσιάσει η Kawasaki, λίγες εβδομάδες πριν η διεθνής έκθεση του Μιλάνου ανοίξει τις πύλες της στο κοινό.

Το video της Kawasaki είναι μόλις μερικά δευτερόλεπτα ωστόσο με εικόνες αλλά και ηχητικά η ιαπωνική εταιρεία μας δίνει να καταλάβουμε ότι πρόκειται για νέο 4κύλινδρο γυμνό μοντέλο που θα έρθει για να πάρει τη θέση του ανάμεσα στα Ζ. 

Έρχεται νέο Kawsasaki Z teaser video

Η νέα μοτοσυκλέτα έρχεται για να τοποθετηθεί μεταξύ των κορυφαίων Z, πού ακριβώς θα το μάθουμε σε μερικές ημέρες, αλλά εκείνη που συγκεντρώνει και τις περισσότερες πιθανότητες ανανέωσης είναι η Ζ900, με τη λέξη "Performance" να είναι και η μοναδική που κάνει την εμφάνισή της στο σύντομο video από το Akashi. 

Η κίνηση της Kawasaki δεν είναι τυχαία, έπειτα και από την παρουσίαση του CB1000R από τη Honda και αυτό δεν αποκλείει σε καμία περίπτωση και την πιθανότητα, αντί για νέο Z900 να δούμε να παρουσιάζεται ένα Ζ1100 με το μοτέρ των μεγάλων Ninja SX και Versys, όμως με σαφώς υψηλότερη ισχύ από τους 135 ίππους και μικρότερο συνολικό βάρος από το υπετροφοδοτούμενο Z H2 των 239 ανακοινώσιμων κιλών.

Σημειολογικά, το γεγονός ότι στο video φαίνονται και βιράζ πίστας οδηγούν τη σκέψη ότι η απόδοση για τη νέα μοτοσυκλέτα των Ιαπώνων δεν θα εκφράζεται μόνο από τις επιδόσεις του κινητήρα αλλά και από τη δυναμική συμπεριφορά της.