Ρεκόρ Guiness Pol Tarres με Yamaha Tenere 700 World Raid GYTR στα 6.677 μέτρα στις Άνδεις

Ο Tarres κατάφερε να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ και με την Yamaha YZ450 FX η οποία ήταν η “εκπαιδευτική μοτοσυκλέτα” της αποστολής
motomag O Pol Tarres με Yamaha Tenere 700 World Raid GYTR σπάει το δικό του ρεκόρ Guiness ανεβαίνοντας αυτή τη φορά στα 6.677 μέτρα στις Άνδεις
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

11/3/2024

Δύο χρόνια αφότου πέτυχε το παγκόσμιο ρεκόρ ανεβαίνοντας σε υψόμετρο 6.157 μέτρων στο Cerro Mercedario στις Άνδεις με το Yamaha Tenere 700, o Pol Tarres αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να καταρρίψει το δικό του ρεκόρ αυτή τη φορά με το Yamaha Tenere 700 World Raid GYTR, ενώ στο πλαίσιο της προσπάθειας ο Ισπανός πέτυχε ακόμη ένα σπουδαίο κατόρθωμα.

Ο στόχος του γιγαντόσωμου Pol Tarres και της ομάδας του ήταν να ανέβει στο Ojos del Salado, το οποίο είναι το ψηλότερο ηφαίστειο στη γη, το δεύτερο ψηλότερο βουνό στις Άνδεις και ταυτόχρονα η ψηλότερη κορυφή της Χιλής. Για να καταφέρει να επιτύχει το συγκεκριμένο ρεκόρ ο Tarres θα έπρεπε να χρησιμοποιεί δύο GPS καθώς και να επαληθευτεί το υψόμετρο από τρεις ανθρώπους οι οποίοι θα ήταν εκεί παρόντες στην προσπάθεια όπως ορίζει το καταστατικό του Guiness World Record.

O Pol Tarres με Yamaha Tenere 700 World Raid GYTR σπάει το δικό του ρεκόρ Guiness ανεβαίνοντας αυτή τη φορά στα 6.677 μέτρα στις Άνδεις

Η ομάδα της αποστολής στις Άνδεις αποτελούνταν από τους Pol Tarres, Javi Echevarria (υπεύθυνος αποστολής), Miguel Echevarria (κινηματογραφικό συνεργείο), Ahikar Azcona (πρεσβευτής της Yamaha και τεχνική υποστήριξη), Joan Espasa (κινηματογραφικό συνεργείο) και τους οδηγούς βουνού, Gerardo Bauty, Cristian Órdenes, Thomas Caballero και Juan León.

Έχοντας πάρει σημαντικά μαθήματα από την προηγούμενη προσπάθεια, ο Tarres και ολόκληρη η ομάδα της TRECE Racing Society είχαν στη διάθεση τους δύο εβδομάδες για να εγκλιματιστούν στην οροσειρά των Άνδεων καθώς ακόμη και με την φυσική κατάσταση του Tarres τα πράγματα σε αυτό το υψόμετρο δεν είναι καθόλου εύκολα.

O Pol Tarres με Yamaha Tenere 700 World Raid GYTR σπάει το δικό του ρεκόρ Guiness ανεβαίνοντας αυτή τη φορά στα 6.677 μέτρα στις Άνδεις

Ο Tarres και η ομάδα του χρησιμοποιούσαν ένα Yamaha YZ450 FX στο στάδιο της προετοιμασίας ώστε να δουν πως συμπεριφέρεται η μοτοσυκλέτα σε αυτό το υψόμετρο καθώς και πως είναι η μορφολογία του εδάφους πριν κάνουν την τελική τους προσπάθεια με το Yamaha Tenere 700 World Raid GYTR.

Ακόμη ένας σημαντικός παράγοντας όσον αφορά την επίτευξη του στόχου θα έπαιζε ο καιρός. Η ομάδα είχε υπολογίσει πως η προσπάθεια θα γινόταν μετά τις 10 Μαρτίου ωστόσο η ταχύτατη αλλαγή του καιρού άλλαξε τα πλάνα. Η ομάδα αποφάσισε να επισπεύσει τις προσπάθειες καθώς οι ισχυροί άνεμοι και το χιόνι που υπήρχε σε αρκετά σημεία της διαδρομής έκανε την αρχική διαδρομή αδιάβατη. Ο Tarres με την ομάδα του είχαν μία επιλογή να πραγματοποιήσουν δύο προσπάθειες στις 6 και 7 Μαρτίου με την διαδρομή να είναι αυτή προς τον κύριο κρατήρα του ηφαιστείου.

Η στιγμή της αλήθειας είχε φτάσει για τον Pol Tarres και την ομάδα του. Ο Ισπανός καβάλησε το Yamaha Tenere 700 World Raid GYTR το οποίο χρησιμοποιούσε αρκετά από τα εξαρτήματα που μπορεί ο κάθε ένας μας να αγοράσει πλέον από την Yamaha και για τα οποία έχετε διαβάσει στο MOTO. Η αφετηρία του Tarres ήταν το Refugio Murray στα 4.522 μέτρα ενώ το αξιοπερίεργο ήταν πως ο Ισπανός μαζί με την μοτοσυκλέτα του χρειάστηκε μόλις 50 λεπτά για να σημειώσει το νέο ρεκόρ Guiness φτάνοντας στα 6.667 μέτρα. Αυτή τη φορά σε σχέση με το παρελθόν το σημαντικότερο πρόβλημα αυτό της κατανάλωσης είχε λυθεί καθώς το Yamaha Tenere 700 World Raid GYTR ήταν εφοδιασμένο με το διπλό ρεζερβουάρ καυσίμου. Ο Tarres όμως στο δρόμο για το νέο παγκόσμιο ρεκόρ πέτυχε και ένα δεύτερο με την μοτοσυκλέτα προετοιμασίας. Πιο συγκεκριμένα ο αναβάτης της Yamaha σημείωσε παγκόσμιο ρεκόρ για το μεγαλύτερο υψόμετρο που έχει επιτευχθεί ποτέ με μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα, ανεβαίνοντας στα 6.756 μέτρα με την Yamaha YZ450 FX.

O Pol Tarres με Yamaha Tenere 700 World Raid GYTR σπάει το δικό του ρεκόρ Guiness ανεβαίνοντας αυτή τη φορά στα 6.677 μέτρα στις Άνδεις

Ο Pol Tarres μετά την επίτευξη των δύο παγκοσμίων ρεκόρ είπε μερικά λόγια για τα όσα βίωσε στις Άνδεις: "Πάνω από τα 6.000 μέτρα όλα μοιάζουν να πηγαίνουν εξαιρετικά αργά, η σωματική εξάντληση είναι απερίγραπτη και δεν υπάρχει περιθώριο για λάθη. Ακόμα και το περπάτημα είναι πρόκληση, πόσο μάλλον η οδήγηση ενός Tenere σε αυτό το υψόμετρο".

Η TRECE Racing Society και η Yamaha Motor Europe θέλοντας να δώσει στο κοινό την ευκαιρία να βιώσει έστω και μέσα από την οθόνη το ταξίδι του Tarres προς τα τρία παγκόσμια ρεκόρ (2022 και 2024) θα παρουσιάσει ένα ντοκιμαντέρ μέσα στη φετινή χρονιά.

Ετικέτες

QJMOTOR SRT 700S - Παρουσιάστηκε ανανεωμένο στην Κίνα

Το νέο μοντέλο ξεφεύγει από την σχεδιαστική ταυτότητα του προηγούμενου SRT 700
motomagQJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

27/5/2024

Η QJMOTOR παρουσίασε στην Έκθεση του Πεκίνο την ανανεωμένη έκδοση του γνωστού και στη χώρα μας SRT 700, βάζοντάς του δίπλα κι ένα “S”, ξεφεύγοντας εντελώς από την πρότερη σχεδιαστική ταυτότητα της περιπετειώδους οικογένειας, ενώ το νέο SRT 700S έρχεται σε δύο εκδόσεις, μία με πιο ασφάλτινο προσανατολισμό και μία για όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω στο χώμα.

Εξωτερικά, το νέο SRT 700S δεν θυμίζει σε τίποτα το SRT 700 που έχουμε εδώ στην Ελλάδα, έχοντας αλλαγές παντού. Ξεκινώντας από μπροστά, οι δύο LED προβολείς είναι πλέον ο ένας πάνω από τον άλλον -βλ. Suzuki. Ταυτόχρονα, η ζελατίνα είναι πιο κοντή και πιο μαζεμένη σε διαστάσεις, ενώ τουλάχιστον σύμφωνα με τις φωτογραφίες, το φτερό κάτω από την μάσκα φαίνεται να είναι ελαφρώς μικρότερο. Τα κάγκελα παραμένουν κομμάτι του βασικού εξοπλισμού, με παρόμοιο σχεδιασμό με του προηγούμενου μοντέλου. Αλλαγές έχουμε και στο πίσω τμήμα με περισσότερα πλαστικά γύρω από τη σέλα του συνεπιβάτη και σχάρα που έρχεται πιο ψηλά από την σέλα, θέτοντας ερωτηματικά για την ευκολία φορτώματος της μοτοσυκλέτας.

QJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις

Ο κινητήρας παραμένει ο ίδιος υγρόψυκτος δικύλινδρος εν σειρά 698 κυβικών που έχουμε γνωρίσει μέσα από το SRT 700. Η απόδοση αγγίζει τους 73,4 ίππους στις 8.000 στροφές και τα 6,83 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 6.000 στροφές, με το SRT 700S να εξοπλίζεται με υγρό, πολύδισκο συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης και κιβώτιο 6 σχέσεων. Όπως βλέπουμε, η Brembo παραμένει ο προμηθευτής στα φρένα, με δύο ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες 4 εμβόλων να πιάνουν πάνω σε δίσκους τύπου μαργαρίτα -στο SRT 700S- 320 χιλιοστών, ενώ πίσω μία δαγκάνα ενός εμβόλου πιάνει πάνω σε δίσκο 260 χιλιοστών.

QJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις

Το ευμέγεθες ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και το επίσης ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ πίσω, είναι της Marzzocchi. Για την ώρα, δεν αναφέρονται οι διαδρομές, όμως το ύψος της σέλας στα 795 χιλιοστά υποδηλώνει ότι πιθανότατα δεν ξεφεύγουν ιδιαίτερα. Το ρεζερβουάρ των 19,5 λίτρων συνεχίζει να υφίσταται και στο SRT 700S, με το βάρος της μοτοσυκλέτας να ανακοινώνεται στα 238 γεμάτα κιλά, 3 περισσότερα από τα 235.

Η βασική διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων εντοπίζεται στους τροχούς. Στη μεν πρώτη, την ασφάλτινη, έχουμε 17 ιντσών χυτούς με μπράτσα μπροστά και πίσω, με τις διαστάσεις ελαστικών 120/70-17 και 160/60-17, αντίστοιχα. Από την άλλη, η “off-road” όπως την ονομάζει η εταιρεία έκδοση αποκτά ακτινωτούς τροχούς 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, με διαστάσεις 110/80-19 και 150/70-17, αντίστοιχα, ενώ κρίνοντας από τις φωτογραφίες τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης έρχονται από την Metzeler.

​QJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις

Συγκρίνοντας λίγο τις διαστάσεις μεταξύ του SRT 700 και SRT 700S βλέπουμε ότι το νέο μοντέλο έχει δεχτεί μία γενναία αύξηση στο πλάτος -από τα 925 φτάνει πλέον τα 940 χιλιοστά-, ενώ έχει μεγαλώσει σε μήκος (2.330 χιλιοστά έναντι 2.200 χιλιοστών). Το SRT 700S χαμήλωσε και σε ύψος, φτάνοντας τα 1.395 χιλιοστά από τα 1.450 του προγόνου του.

QJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις

Στον βασικό εξοπλισμό του SRT 700S συναντάμε έγχρωμη TFT οθόνη 7 ιντσών με συνδεσιμότητα, θερμαινόμενες σέλες, φωτιζόμενους διακόπτες, κεντρικό σταντ, κάγκελα προστασίας, έτοιμες βάσεις για πλαϊνές βαλίτσες, ABS, traction control, σύστημα μέτρησης πίεσης ελαστικών, σχάρα και χούφτες. Η τιμή για την έκδοση με τους χυτούς τροχούς στην Κίνα έχει ανακοινωθεί στα 37.999 γουάν (4.834€). Ελαφρώς ακριβότερη είναι αυτή με τους ακτινωτούς τροχούς και τον 19 ιντσών μπροστινό στα 41.999 γουάν (5.343€). Οι τιμές βέβαια είναι ενδεικτικές και αφορούν την αγορά της Κίνας, όπου προς το παρόν είναι διαθέσιμο μόνο στον κόκκινο χρωματισμό που βλέπουμε και στις φωτογραφίες.

QJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις

Λόγω των νέων Euro5+ προδιαγραφών, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από 1/1/2025 για όλα τα νέα μοντέλα που θα πατάνε τις ρόδες τους στην Ευρώπη, δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο ποια από αυτά που βλέπουμε να παρουσιάζονται στην Κίνα αυτή την περίοδο, θα έρθουν και προς τα μέρη μας. Το κόστος της έγκρισης τύπου είναι αρκετά αυξημένο, επομένως κάθε κατασκευαστής θα πρέπει να αποφασίσει για ποια μοντέλα αξίζει να δαπανήσει το ποσό που απαιτείται, ανάλογα με το αν η αγορά που απευθύνεται θα μπορέσει να κάνει απόσβεση του κόστους στην πορεία.

QJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσειςQJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσειςQJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσειςQJMOTOR SRT 700S – Ανανεωμένη εμφάνιση και δύο εκδόσεις

 

Ετικέτες