Οδηγούμε το CFMOTO 400GT

Ένα υπό κλίμακα GT!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/3/2020

Το CFΜΟΤΟ 400GT είναι μια μοτοσυκλέτα που εντυπωσιάζει με την εμφάνιση και δείχνει παραπάνω μοτοσυκλέτα, απ' ότι ίσως θα περίμενε κανείς από ένα δικύλινδρο 400cc. Εύκολα μπορείτε να κερδίσετε στοιχήματα και να κάνετε τους υπόλοιπους να νομίζουν ότι αγοράσατε το νέο εκπρόσωπο των μεγάλων grand tourismo!

Το δικύλινδρο GT της CF είναι μια εντυπωσιακή (αντικειμενικά) και όμορφη (υποκειμενικά) μοτοσυκλέτα, και δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, μιας και βγήκε από τα σχεδιαστήρια της KISKA Design, της εταιρείας που ανήκει πλέον στην ΚΤΜ, που σχεδιάζει τις μοτοσυκλέτες των Αυστριακών και πλέον έχει αναλάβει και την γκάμα του κινέζικου κολοσσού. Στην συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια, οι αιχμηρές ακμές και οι γραμμές εμπλουτίζονται και με μεγάλες επιφάνειες με καμπύλες που προσδίδουν στην μοτοσυκλέτα μια σχεδιαστική ροή.

Κι αν εμφανισιακά η σχεδίση των φαίρινγκ θυμίζει κάτι από BMW, το πλαίσιο και ο κινητήρας δεν αφήνουν αμφιβολίες για την επιρροή από την Kawasaki. Εδώ, επειδή έχουν γραφτεί πολλά από… πολλούς που δεν έχουν μπει στον κόπο να μάθουν ή να ψάξουν, να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα μια και καλή. Ο δικύλινδρος εν σειρά της CFMOTO είναι προϊόν της συνεργασίας των Κινέζων με την Kawasaki και πιο συγκεκριμένα από την άδεια χρήσης των blueprints του κινητήρα των ER-6 και ER-4. Καμία σχέση βεβαίως με τον καινούργιο δικύλινδρο των Ninja/Z 400… Μοναδική διαφορά στις διαστάσεις του κινητήρα του 400GT με αυτόν του ER-4 η κατά 0,2 χιλιοστά μεγαλύτερη διάμετρο του εμβόλου, απ' όπου προκύπτει και η μικρή διαφορά στο κυβισμό (399cc για το ER, 400,4 για το GT). Ομοίως, το πλαίσιο, το ψαλίδι και η έδραση του αμορτισέρ, ακολουθούν πιστά την αρχιτεκτονική του Akashi.

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις από το 400GT, είναι μιας ποιοτικής κατασκευής, με πολύ καλή βαφή και συναρμογή των πλαστικών, αν και υπάρχουν ορισμένα τριξίματα που προκαλούνται από συντονισμό σε ένα μικρό φάσμα στροφών ψηλά. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, με τον κορμό σε όρθια θέση, που σε συνδυασμό με το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, του δίνουν ένα σημαντικό αβαντάζ στην κίνηση μέσα στα όρια της πόλης.

Το δικύλινδρο GT400 της CF είναι μια εντυπωσιακή και όμορφη μοτοσυκλέτα

Όπως μπορείτε να διαβάσετε στην αναλυτική δοκιμή που θα δημοσιευθεί στο τεύχος του ΜΟΤΟ που θα κυκλοφορήσει την 1η Απριλίου (δεν είναι πρωταπριλιάτικο ψέμα…) ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει και μια εντυπωσιακή LCD οθόνη, ρυθμιζόμενη (χειροκίνητα) ζελατίνα, θύρα USB και παροχή ρεύματος 12V.

Η αίσθηση της οικειότητας που αισθάνεσαι μόλις κάτσεις πάνω στη σέλα του 400GT, ενισχύεται και από τα μέτρα που θα διανύσεις μαζί του. Οι μηχανικοί θόρυβοι απουσιάζουν και το κιβώτιο έχει μια θετική και ομαλή λειτουργία. Το μοναδικό αρνητικό, αν μπορούμε να το πούμε καταχρηστικά έτσι, είναι η σχετικά απότομη απόκριση του γκαζιού από τέρμα κλειστό. Πέρα από αυτό όμως, ο δικύλινδρος της CFMOTO είναι πραγματικά ο ορισμός της γραμμικότητας. Η απόδοση των 37,1 ίππων στον τροχό, είναι αρκετή για να κινείται το 400GT με ένα σβέλτο ρυθμό. Το βάρος μπορεί να μην είναι σύμμαχος για γρήγορες επιταχύνσεις, αλλά η κοντή κλιμάκωση της τελικής μετάδοσης αντισταθμίζει σημαντικά τα δεδομένα.

Σε ανοιχτούς δρόμους και εθνικές, το 400GT μπορεί να διατηρήσει με άνεση ταχύτητες κοντά στα 140Km/h, με ή χωρίς φορτίο και το μόνο παράπονο του συνεπιβάτη θα αφορά την μικρή απόσταση της σέλας από τα μαρσπιέ. Οι κραδασμοί δεν γίνονται ενοχλητικοί και η προστασία που παρέχει η μοτοσυκλέτα από τα φαίρινγκ και την ζελατίνα –όπως και η σταθερότητά της στα πολλά χιλιόμετρα- είναι εξαιρετική. Όταν το σκηνικό αλλάξει και οι ευθείες δώσουν την θέση τους στις στροφές του επαρχιακού δικτύου, βγαίνει στην επιφάνεια η σχετικά αργή γεωμετρία του συνόλου που απαιτεί περισσότερη δύναμη για την αλλαγή της γραμμής και τις γρήγορες εναλλαγές κλίσεων. Η συνεργασία των αναρτήσεων απέχει από το ιδανικό με το μπροστινό να είναι αρκετά ενδοτικό και το αμορτισέρ πίσω πιο σκληρό, με κοινό χαρακτηριστικό τους την σχετικά γρήγορη επαναφορά. Τα φρένα της J.Juan θέλουν αρκετή πίεση στην μανέτα (στο μπροστινό) αλλά είναι άκρως αποτελεσματικά, ενώ το ABS επεμβαίνει σχετικά απότομα με αρκετή ανάδραση στην μανέτα.

Το 400GT της CFMOTO είναι μια κανονική GT μοτοσυκλέτα, με την έννοια ότι μπορεί να ταξιδέψει δύο άτομα με τις αποσκευές τους, με την ίδια ευκολία που θα εξυπηρετήσει τον αναβάτη του στις καθημερινές μετακινήσεις. Ανήκει σε μια κατηγορία που δεν υπάρχει ουσιαστικός αντίπαλος με αυτόν τον κυβισμό και διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μπορούν να γοητέψουν τους υποψήφιους ιδιοκτήτες του.

Φωτό: Γιώργος Νιαουνάκης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ CFMOTO 400GT
Αντιπρόσωπος:
MUVUS Α.Ε.
Τιμή:
5.990
 
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος (mm):
2.100
Ύψος (mm):
1.300
Μεταξόνιο (mm):
1.415
Απόσταση από το έδαφος (mm):
150
Ίχνος (mm):
102
Γωνία κάστερ (˚):
24,5
Απόσταση σέλας - τιμονιού (mm):
630
Απόσταση σέλας - μαρσπιέ (mm):
500
Απόσταση μαρσπιέ - τιμονιού (mm):
900
Απόσταση πίσω σέλας - πίσω μαρσπιέ (mm):
420
 
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος:
Ατσάλινο σωληνωτό
Πλάτος (mm):
784
Βάρος κατασκευαστή, γεμάτη (kg):
211
 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος:
Τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά, με 1ΕΕΚ και 2Β/Κ
Διάμετρος επί διαδρομή (mm):
68,4 x 54,5
Χωρητικότητα (cc):
400,4
Σχέση συμπίεσης:
11,3:1
Ισχύς (ΗΡ/rpm):
40,1 / 9.500
Ροπή (kg.m/rpm):
3,2 / 7.750
Ειδική ισχύς (ΗΡ/l):
100
Τροφοδοσία:
Ψεκασμός
Σύστημα εξαγωγής:
2 σε 1
Σύστημα λίπανσης:
Υγρό κάρτερ
Σύστημα εκκίνησης:
Μίζα
 
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Συμπλέκτης:
Υγρός πολύδισκος
Πρωτεύουσα μετάδοση / σχέση:
Με γρανάζια / 2,147
Τελική μετάδοση / σχέση:
Με αλυσίδα / 3,857
 
ΠΙΣΩ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ένα αμορτισέρ χωρίς μοχλικό
Διαδρομή (mm):
125
Ρυθμίσεις:
Προφόρτιση ελατηρίου
ΤΡΟΧΟΣ
Ελαστικό:
160/60 ZR17
ΦΡΕΝΟ
Δίσκος με δαγκάνα ενός εμβόλου και ABS
 
ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Οθόνη LCD με ενδείξεις για ταχύτητα, στροφόμετρο, ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές, μεσαία σκάλα φώτων, ρολόι, τάση μπαταρίας, επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, στάθμη καυσίμου, θερμοκρασία ψυκτικού. Ενδεικτικές λυχνίες για νεκρά, μεγάλη σκάλα φώτων, φλας, ABS, έλεγχος κινητήρα, ρεζέρβα, θερμοκρασία κινητήρα, πίεση λαδιού
 
ΕΜΠΡΟΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Τηλεσκοπικό πιρούνι
Διαδρομή/Διάμετρος (mm):
120 / -
Ρυθμίσεις:
Καμία
ΤΡΟΧΟΣ
Ελαστικό:
120/70 ZR17
ΦΡΕΝΟ
Δύο δίσκοι με δαγκάνες δύο εμβόλων και ABS
 
ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗ
Ισχύς (ΗΡ/rpm):
37,14 / 9.500
Ροπή (kg.m/rpm):
3,03 / 8.100
 
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση
4,6
Ελάχιστη
4,2
Μέγιστη
5,1
Αυτονομία (km):
413
Αυτονομία ρεζέρβας (km):
-
Ρεζερβουάρ / ρεζέρβα (l):
19 / -
    

 

Δοκιμή - CFMOTO CFORCE TOURING 850 & 1000

Θέτοντας νέα στάνταρ στην κατηγορία των μεγάλων ATV
CFMOTO CFORCE 850 & 1000 TOURING
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

29/4/2024

Πριν λίγες εβδομάδες βρεθήκαμε στο Brno για να οδηγήσουμε τα δυο νέα μεγάλα ATV της CFMOTO, που διαθέτουν επαναστατικά νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά για την κατηγορία, και ουσιαστικές διαφορές από την προηγούμενη γενιά, με σημαντική βοήθεια από την αγωνιστική εμπλοκή της εταιρείας σε μεγάλες ράλι διοργανώσεις όπως το Rally Dakar στην τελευταία χρονιά που συμμετείχαν ATV στον αγώνα, με την εταιρεία να κατακτά την 5η θέση στο ντεμπούτο της.

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση της CFMOTO για τα τρίτης γενιάς μεγάλα ATV της έγινε στην εμβληματική ασφάλτινη πίστα του Brno στην Τσεχία που στο παρελθόν φιλοξενούσε ακόμα και αγώνες MotoGP, η οποία διαθέτει τόσο εξαιρετικές Off-Road διαδρομές μέσα στο παρακείμενο δάσος, όσο και μια απαιτητική πίστα με τεχνητά εμπόδια που θυμίζει πρόλογο από Hard-Enduro αγώνα!

CFORCE 1000 2023

Τα μεγάλα CFORCE είχαν παρουσιαστεί για πρώτη φορά πριν από 13 χρόνια, αρχικά με έκδοση 800 κ.εκ., ενώ το 2017 περάσαμε στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας, με τα 850XC και 1000 -με το τελευταίο να έχει δοκιμαστεί από εμάς στο τεύχος 643 του 2023. Αν θυμόσαστε τότε, είχαμε γράψει αναλυτικά τα μειονεκτήματα της δεύτερης εκείνης γενιάς του CFORCE 1000, που υπολειπόταν αρκετά σε σχέση με τα εξαιρετικά και ιδιαίτερα προηγμένα σε θέμα πλαισίου, αναρτήσεων και οδηγικών ικανοτήταν μεσαία CFORCE, όπως το CFORCE 650 Touring -best-seller στην Ελλάδα- που δοκιμάσαμε στο τεύχος 640 του 2023.

Στην έρημο Gobi

Το R&D της CFMOTO έκανε σπουδαία δουλειά για την παρουσίαση της τρίτης γενιάς των μεγάλων ATV της εταιρείας, τόσο σε αγώνες όσο και εκτός αυτών, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην έρημο Gobi που βρίσκεται στην Κίνα. Σύμφωνα με την εταιρεία, το 70% των δυο μεγάλων ATV είναι ανανεωμένο για το 2024. Στα δυνατά χαρακτηριστικά των δυο τουριστικών μεγαθηρίων βρίσκεται τόσο η κορυφαία ελάχιστη απόστασή τους από το έδαφος στα 305 mm, όσο και η ελκτική τους δυνατότητα των 820 κιλών!

Οθόνη οργάνων

Το νέο πλαίσιο φροντίζει τη βελτίωση στο κράτημα στα πρότυπα των ATV 3ης γενιάς που είχαμε δει και στη μεσαία κατηγορία, το ρεζερβουάρ μεγάλης χωρητικότητας φροντίζει κατάλληλα την αυτονομία, ενώ παγκόσμια πρωτιά αποτελούν για ATV τα Power Modes του κινητήρα και τα βοηθήματα στην οδήγηση, με όλα τα παραπάνω να ρυθμίζονται μέσα από τη νέα TFT έγχρωμη οθόνη οργάνων.

Brno

Στο Brno το παρών δώσαμε περισσότεροι από 100 προσκεκλημένοι της CFMOTO, με την ιδιότητα είτε του δημοσιογράφου ειδικού τύπου, είτε του dealer, και είτε του influencer / youtuber. Η έλλειψη ενασχόλησης του ειδικού τύπου της Ευρώπης με τα ATV, και η έλλειψη εξιδεικευμένων εντύπων και site στην κατηγορία, δίνει σίγουρα μεγαλύτερο πάτημα στους τοπικούς dealer να φέρουν αντί για δημοσιογράφους, influencers, youtubers, instagramers και tik-tokers -νέα εποχή γαρ.

Brno παρουσίαση

Στην στατική παρουσίαση που έγινε στο κέντρο τύπου της πίστας του Brno μίλησαν κυρίως ο Charles Ni (CFMOTO Chief Sales Officer) και ο Markus Ferch (CFMOTO VP of Sales Europe), που στάθηκαν σε κάθε βελτιωμένο τομέα των μεγάλων ATV της εταιρείας. Εκεί μεταξύ άλλων τονίστηκε η σημασία της ευρωπαϊκής αγοράς ATV για την εταιρεία, αν και οι Η.Π.Α. έχουν με διαφορά τις μεγαλύτερες πωλήσεις.

Σούζα

Την επόμενη μέρα τη σειρά της στατικής παρουσίασης πήρε η οδηγική, που έλαβε χώρα σε τρεις χώρους. Σε ένα ασφάλτινο πάρκινγκ, το οποίο είχε διαμορφωθεί με τη βοήθεια κώνων σε μια σειρά διαδρομών, τις οποίες κάναμε με τα 850 & 1000 χωρίς παρελκόμενα, είτε με το 1000 του 2023 και του 2024 τα οποία ρυμουλκούσαν ένα τρέιλερ.

Τρέιλερ

Αμφότερες οι διαδρομές είχαν ως στόχο να μας δείξουν την βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και ευελιξία των Touring μοντέλων, σε σχέση με τους προκατόχους τους.

Οδήγηση

Ο δεύτερος χώρος αφορούσε στην προαναφερθείσα ειδική διαδρομή με τεχνητά εμπόδια (μεγάλα σκαλοπάτια στα οποία έσκαγες με την ποδιά, λασπόλακκοι, κάθετες ανηφόρες και κατηφόρες, τεχνικά άλματα, πέρασμα πάνω από ελαστικά αυτοκινήτων τοποθετημένα οριζόντια, κ.α.), στην οποία αναδεικνύονταν ο “τίποτα δεν με σταματά” χαρακτήρας των ATV, ενώ ο τρίτος χώρος ήταν μια δασική διαδρομή, για να δούμε και τις τουριστικές Off-Road δυνατότητες των μεγάλων Touring μοντέλων.

Brno circuit

Μια τέταρτη διαδρομή ήταν… η MotoGP πίστα του Brno, αν και η συγκεκριμένη περίσταση είχε αποκλειστικά marketing χαρακτήρα, καθώς δεν βλέπεις κάθε μέρα ATV σε MotoGP πίστα -ενώ ο σχεδιασμός τους δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την ανάλογη χρήση.

cfmoto

Τα σημεία κλειδιά στα νέα Touring μοντέλα

  • Στις πιο σημαντικές αλλαγές των CFORCE 850 και 1000 του 2024 σε σχέση με το 2023 περιλαμβάνονται οι κάτωθι:
  • 16% μεγαλύτερη ισχύς από τον V2 κινητήρα.
  • Ενισχυμένη κυλινδροκεφαλή, μεγαλύτεροι αυλοί εισαγωγής, μεγαλύτερες βαλβίδες, βελτιωμένοι εκκεντροφόροι.
  • Απόδοση 72 hp και 7,6 kgm για το 850, και 86 hp και 8,6 kgm για το 1000.
  • Νέα μετάδοση CVT, για πιο γλυκιά απόδοση και μεγαλύτερη αξιοπιστία.
  • Νέο κοινό πλαίσιο, με νέα γεωμετερικά χαρακτηριστικά, ενισυμένο εκεί που χρειάζεται αλλά και παράλληλα… ελαφρύτερο κατά 14,784 κιλά!
  • Μεγαλύτερες διαδρομές των piggyback αναρτήσεων κατά 35% και μικρότερη ακτίνα στροφής κατά 17%.
  • Νέα αντιστρεπτική δοκός μπροστά για μεγαλύτερη σταθερότητα.
  • Βελτιωμένη λειτουργία αναρτήσεων.
  • Τροχοί 14 ιντσών (Beadlock στο 1000) με ελαστικά 27 ιντσών.
  • Ένα δισκόφρενο για κάθε τροχό.
  • Κίνηση σε 2 και 4 τροχούς με -επιτέλους- ύπαρξη μπλοκέ διαφορικού, νεκρά, High, Low και Όπισθεν.
  • Νέος μοχλός κιβωτίου στην άλλη πλευρά (δεξιά).
  • Τρία Power Modes (Sport / Normal / Work) και τρία ρυθμιζόμενα επίπεδα EPS -εκτός από τη βασική αυτόματη ρύθμιση.
  • Ηλεκτρονικός ψεκασμός Bosch με βελτιωμένη ακρίβεια.
  • Ηλεκτρονικό βοήθημα Descent Assist Control για κατηφόρες.
  • Δυο επιλογές για τα όργανα – είτε 8 ιντσών MMI touchscreen οθόνη με CarPlay και πλήρη συνδεσιμότητα, είτε η βασική TFT έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών.
  • Θύρες φόρτισης μικροσυσκευών DC/USB & USB-C.
  • Νέα σέλα αναβάτη και συνεπιβάτη.
  • Καλύτερη απομάκρυνση του ζεστού αέρα του κινητήρα από τα πόδια των επιβαινόντων.
  • Λεπτότερη σέλα για βελτιωμένο έλεγχο.
  • Πιο επιθετική στάση οδήγησης με νέο τιμόνι.
  • Μειωμένοι κραδασμοί σε συγκεκριμένες περιοχές στροφών κατά… 80%.
  • Εργάτης με δυνατότητα έλξης 1.587 κιλών και κοτσαδόρος.
  • Σχάρες εμπρός-πίσω με δυνατότητα μεταφοράς 45 και 90 κιλών αντίστοιχα.
  • Κλειστό ντουλαπάκι χωρητικότητας 3,8 λίτρων.

Χορταστική οδήγηση σε όλα τα τερέν

οδήγηση

Έξυπνη η παρουσίαση της CFMOTO, με καλά σχεδιασμένες δοκιμές στις οποίες μπορούσαμε να δούμε τη θεαματική βελτίωση των νέων 850 & 1000 σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα, εκεί ακριβώς που μετρά. Στις κάθετες ανηφόρες και κατηφόρες, στην ευελιξία, στη σταθερότητα, στις αναρτήσεις… μαγικά χαλιά που απορροφούν χωρίς δεύτερη σκέψη ότι εμπόδιο σου προκαλεί ανειπωτο τρόμο οπτικά, στη συμπεριφορά στην άσφαλτο, στο χώμα, στα άλματα και πάει λέγοντας. Δοκιμάσαμε τη δικίνηση, την τετρακίνηση, το μπλοκέ διαφορικό που έλειπε από τις προηγούμενες εκδόσεις, την αναρρίχηση και την καταρρίχηση, και φυσικά τα νέα Power / Riding Modes. Η βελτίωση είναι πραγματικά συγκλονιστική, με αποτέλεσμα τα CFORCE 850 & 1000 TOURING να θέτουν υποψηφιότητα για την κορυφή τόσο σε εξοπλισμό όσο και οδηγική ουσία. Εδώ, μαζί με τον μεγάλο -και δικαιολογημένο- ενθουσιασμό μας, να θυμίσουμε τι σημαίνει να είσαι κάτοικος Ευρώπης και κάτοχος μεγάλου ATV, για να ισορροπήσουμε λίγο τα συναισθήματα. Δυστυχώς, οι Euro προδιαγραφές και ο ΚΟΚ κόβουν ελαφρώς τα φτερά σε όσους επιθυμούν να απολαύσουν την πλήρη απόδοση ενός μεγάλου ATV, καθώς τόσο το 850 όσο και το 1000 περιορίζονται στα 90 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας, λόγω έγκρισης τύπου. Ευτυχώς όμως, μέχρι τα 90 χλμ/ώρα η απόδοση στα επιβατικά ATV (όχι στα αγροτικά) δεν έχει άλλο περιορισμό, αποδίδοντας την πλήρη ιπποδύναμη του μοντέλου!

Περισσότερα θα διαβάσετε στην δοκιμή των CFORCE 850 & 1000 TOURING σε ερχόμενο τεύχος του ΜΟΤΟ.

Σημειώστε πως τα CFORCE 850 & 1000 TOURING του 2024 θα είναι διαθέσιμα από τον 11ο του 2024, σε τιμή 12.490 ευρώ για το πρώτο και 15.490 ευρώ για το 2ο.

Ετικέτες