Honda EM1 e - Το πρώτο ηλεκτρικό scooter της ιαπωνικής εταιρείας έρχεται Ευρώπη

Σε τρία χρώματα, με αφαιρούμενη μπαταρία, οδηγείται με δίπλωμα ΑΜ
Honda EM1 e
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

12/5/2023

Το ηλεκτρικό Honda EM1 e, το οποίο είχε παρουσιαστεί στην EICMA 2022 κάνει πλέον την εμφάνιση του στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η Honda έχει υποσχεθεί πως έως το 2040 ολόκληρη η γκάμα μοτοσυκλετών της θα έχει “ουδέτερες εκπομπές άνθρακα”, και η έναρξη του εξηλεκτρισμού της γκάμας της ιαπωνικής εταιρείας ξεκινά με την παραγωγή του πρώτου ηλεκτρικού scooter της με την ονομασία EM1 e.

Το EM1 e (EM σημαίνει Electric Moped), με την αποσπώμενη μπαταρία -Mobile Power Pack e η οποία ζυγίζει 10 κιλά- προσφέρει αυτονομία 41,3 χιλιομέτρων σε ιδανικές συνθήκες, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 45 χλμ/ώρα. Οι τροχοί είναι μικροί, στις 12 ίντσες μπροστά και στις 10 πίσω.

Η μέγιστη ισχύς του ηλεκτρικού κινητήρα είναι 1.7kW (2.2 ίππους), ενώ αν ο χρήστης χρησιμοποιήσει τη λειτουργία ECON -πιο ήπια απόκριση στο γκάζι & μείωση τελικής ταχύτητας-, η ισχύς ρυθμίζεται στα 0.86kW (1.1 ίππους) επεκτείνοντας την αυτονομία στα περίπου 48 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία η μπαταρία μπορεί να δεχθεί πάνω από 2.500 φορτίσεις, ενώ από το 25% έως το 75% χρειάζονται 160 λεπτά φόρτισης.

Honda EM1 e

Το Honda EM1 e, έχει ατσάλινο πλαίσιο, ενώ στις αναρτήσεις φέρει συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και δυο πίσω αμορτισέρ. Όσον αφορά την πέδηση, εμπρός υπάρχει δίσκος 190 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου, ενώ στον πίσω τροχό χρησιμοποιείται ταμπούρο. Βασικές επιλογές όπως βλέπουμε, με σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS να συνδράμει την κατάσταση.

Με μήκος μόλις 1.860 mm, ύψος σέλας 740 mm, και βάρος 95 κιλών, το EM1 e θα βολέψει και τα χαμηλά αναστήματα.

Honda EM1 e

Στον εξοπλισμό του EM1 e συμπεριλαμβάνονται μικρός αποθηκευτικός χώρος 3,3 λίτρων κάτω από τη σέλα, ανοιχτό “ντουλαπάκι” στην ποδιά για ένα μπουκαλάκι νερού, ψηφιακή οθόνη οργάνων, θύρα USB, σχάρα και χειρολαβές συνεπιβάτη. Στα επίσημα αξεσουάρ περιλαμβάνεται και top-box 35 λίτρων.

Τρεις είναι οι χρωματικές επιλογές του Honda EM1 e: Λευκό Pearl Sunbeam, ασημί Digital Silver Metallic, και μαύρο Matte Ballistic Black Metallic.

Για να διασφαλίσει η Honda ότι οι πελάτες δεν θα χρειαστεί να αναλάβουν την ευθύνη για την απόρριψη / «πέταμα» ή την ανακύκλωση της μπαταρίας Honda Mobile Power Pack e, και ανάλογα με τη χώρα, θα υπάρχει πρόγραμμα leasing, ενοικίασης ή συνδρομητικής υπηρεσίας για τη μπαταρία.

SK Motorium

Ετικέτες

Cyclone RC700 - Τετρακύλινδρο Supersport μοντέλο

Με κινητήρα που βασίζεται σε εκίνον του Honda CB650R και μονόμπρατσο ψαλίδι… αν θες
Cyclone RC 700 R
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

25/4/2024

Η Zonsen παρουσίασε, μέσω της θυγατρικής Cyclone, ένα νέο supersport μοντέλο εξοπλισμένο με τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, πλούσιο εξοπλισμό και μονόμπρατσο ψαλίδι ως προαιρετική επιλογή, που χαρίζει πόντους στη σπορ εμφάνιση.

Μετά την είσοδο της σε άλλες κατηγορίες, όπως αυτή των σπορ γυμνών, των cruiser και των adventure μοτοσυκλετών, η Cyclone, είχε δώσει το παρών και στα μικρά Supersport μοντέλα με το Cyclone RC 401 R, ενώ τώρα παρουσιάζει τον μεγάλο αδελφό στα 700 κυβικά. To RC700 ακολουθεί την παραδοσιακή για την κατηγορία τετρακύλινδρη εν σειρά συνταγή, ξεφεύγοντας από την συνήθη δικύλινδρη εν σειρά διάταξη που συναντάμε στα μοντέλα της. Ξεφεύγει ταυτόχρονα από την σύγχρονη τάση που θέλει τα μεσαίου κυβισμού μοντέλα γενικότερα να έχουν δικύλινδρους εν σειρά κινητήρες.

Cyclone RC700 – Το πρώτο μεσαίο supersport της εταιρείας!

Ο υγρόψυκτος τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας του RC 700 βασίζεται σε αυτόν των 648 κυβικών της Honda, με τον οποίο εξοπλίζει τα CB650R και CBR650R. Αυτό που έκανε η Cyclone ήταν να αυξήσει την διαδρομή του από τα 46 στα 47,8 χιλιοστά, χρησιμοποιώντας έναν νέο στρόφαλο, με την διάμετρο των εμβόλων να παραμένει στα 67 χιλιοστά – έτσι κι αλλιώς δεν έχει πολλά ακόμα περιθώρια να μεγαλώσει. Το αποτέλεσμα είναι να ανέβει στα 674, με την απόδοσή του να μην ανακοινώνεται. Αναμένεται βέβαια να μην ξεφεύγει πολύ από τους 95 ίππους και τα 6,42 κιλά ροπής, που έρχονται από τα 648 κυβικά του Big H, πλησιάζοντας πιο κοντά στο όριο των 100 ίππων.

Cyclone RC700 – Το πρώτο μεσαίο supersport της εταιρείας!

Το πλαίσιο μοιάζει και αυτό να έρχεται από την Honda, χωρίς να ανακοινώνεται αν είναι από ατσάλι ή από αλουμίνιο. Αν και στην παρουσίασή του, το βλέπουμε με συμβατικό αλουμινένιο ψαλίδι, οι εικόνες δείχνουν και μία διαφορετική έκδοση, η οποία εξοπλίζεται με μονόμπρατσο. Κρίνοντας από τη συνήθη τακτική των Κινέζων κατασκευαστών, μάλλον μιλάμε για δύο διαφορετικές εκδόσεις.

Cyclone RC700 – Το πρώτο μεσαίο supersport της εταιρείας!

Στις αναρτήσεις, βλέπουμε ότι μπροστά έχουμε ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι και πίσω μονό αμορτισέρ, χωρίς όμως να διευκρινίζεται αν είναι ρυθμιζόμενα ή όχι. Στον τομέα της πέδησης συναντάμε δύο δίσκους με ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες μπροστά και έναν ακόμα πίσω.

Εμφανισιακά το RC700 είναι επιθετικό, με μπόλικες γωνίες στο φαίρινγκ του, ενώ ακολουθεί τη μόδα της εποχής μας, έχοντας πάνω του αεροδυναμικά βοηθήματα. Μπροστά και πάνω από τον διπλό LED προβολέα βρίσκουμε δύο ανοίγματα, τα οποία χρησιμεύουν πιθανότατα ως εισαγωγές αέρα. Κοιτάζοντας όμως από το πλάι το νέο μοντέλο, βλέπουμε ότι η εργονομία της θέσης οδήγησης θυμίζει περισσότερο sport touring μοντέλο, παρά supersport. Τα clip-on μοιάζει να είναι αρκετά ψηλά τοποθετημένα, με τα μαρσπιέ σε φυσιολογική γωνία για τα πόδια και όχι πίσω και ψηλά.

Cyclone RC700 – Το πρώτο μεσαίο supersport της εταιρείας!

Οι διαστάσεις της μοτοσυκλέτας δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, ούτε και το ύψος της σέλας. Αυτό που γνωρίζουμε για την ώρα είναι το βάρος, το οποίο φτάνει τα 208 γεμάτα κιλά. Αν μιλάμε για μεσαίου κυβισμού supersport μοτοσυκλέτα, τότε το νούμερο αυτό είναι αρκετά μεγάλο. Για την ώρα, το RC700 απευθύνεται στην εσωτερική αγορά, με την Zonsen να μην έχει τολμήσει ακόμα το μεγάλο βήμα να έρθει στην Ευρώπη, παρά τη συνεργασία της με την Piaggio.

Cyclone RC700 – Το πρώτο μεσαίο supersport της εταιρείας!
Ετικέτες