Tandragee 100 - Ακυρώθηκε ο ιρλανδικός αγώνας δρόμου και για το 2024

Αιτία η αδυναμία των υπευθύνων να επιδιορθώσουν τμήματα του δρόμου που χρειάζονται νέα άσφαλτο
motomagTandagree 100 – Ακυρώθηκε ο ιρλανδικός αγώνας δρόμου και για το 2024
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

22/12/2023

Ακυρώθηκε για 2η συνεχόμενη φορά ο ιρλανδικός αγώνας δρόμου, λόγω της αδυναμίας των υπευθύνων να επιδιορθώσουν με νέα άσφαλτο τμήματα των δημόσιων δρόμων που αποτελούν κομμάτι της διαδρομής συνολικού μήκους 9,12 χιλιομέτρων, ενώ για τον ίδιο λόγο είχε ακυρωθεί και το 2023.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η Γραμματέας της λέσχης, Anne Forsythe, εκ μέρους του North Armagh Club, η απόφαση πάρθηκε με “βαθιά λύπη”. Η απόφαση αυτή πάρθηκε μετά από πολλούς μήνες προσπαθειών και διαπραγματεύσεων, καθώς δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν έγκαιρα στις προθεσμίες που είχαν. Η Λέσχη, υπόσχεται ωστόσο ότι θα κάνει ό,τι μπορεί για να επιστρέψει ο ιστορικός αγώνας το 2025.

Η ακύρωση αυτή είναι η δεύτερη συνεχόμενη, μετά το 2023 όπου οι ιρλανδικοί αγώνες κινδύνευσαν να μην γίνουν λόγω του υψηλού κόστους της ασφάλειας. Αν και τελικά το ζήτημα αυτό επιλύθηκε, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι αγώνες να διεξαχθούν κανονικά, το Tandragee 100 είχε να αντιμετωπίσει ένα ακόμα, πιο χρονοβόρο στην επίλυσή του πρόβλημα, αυτό της ποιότητας του οδοστρώματος.

Tandagree 100 – Ακυρώθηκε ο ιρλανδικός αγώνας δρόμου και για το 2024

Ο συγκεκριμένος αγώνας είχε αντιμετωπίσει προβλήματα και το 2022, όταν οι συνθήκες επιδεινώνονταν διαρκώς λόγω της έντονης και επίμονης βροχόπτωσης, που συνετέλεσε και στις πολλές πτώσεις που είδαμε εκείνη την χρονιά. Έχοντας ως πρώτο μέλημα την ασφάλεια των αναβατών (όσο αυτή είναι εφικτή όταν μιλάμε για αγώνες σε δημόσιους δρόμους) αποφασίστηκε η διακοπή του αγώνα.

Οι δύο αυτές ακυρώσεις ήρθαν μετά την πανδημία, η οποία όπως είναι λογικό επηρέασε και τον Tandragee 100, με το 2020 και 2021 να είναι δύο χρονιές που όλοι έμειναν στα σπίτια τους, μαζί και οι συμμετέχοντες στους αγώνες δρόμου. Έτσι, το 2024 θα είναι η 5η χρονιά που ο ιρλανδικός αγώνας θα έχει προβλήματα, τα οποία μάλιστα θα μπορούσαν να έχουν λυθεί αρκετά νωρίτερα, καθώς έχουν προκύψει τουλάχιστον από τις αρχές του 2023…

Tandagree 100 – Ακυρώθηκε ο ιρλανδικός αγώνας δρόμου και για το 2024

Όσον αφορά τους υπόλοιπους αγώνες της Βόρειας Ιρλανδίας, ο Cookstown 100 έχει προγραμματιστεί για τις 26-27 Απριλίου 2024, με τον North West 200 να διεξάγεται στις 8-11 Μαΐου. Ο αγώνας δρόμου στο Armoy έχει καταλάβει την καθιερωμένη θέση του στο ημερολόγιο, το τελευταίο σαββατοκύριακο του Ιουλίου (26-27).

Να σημειωθεί ότι σε συνέντευξη τύπου του Motor Cycle Union of Ireland (Ulster Centre) στις 30 Νοεμβρίου 2023 δήλωνε ότι ήταν κατά 90% έτοιμοι να υποδεχτούν τους επερχόμενους αγώνες μοτοσυκλέτας για την σεζόν του 2024, με τα βέλη για το υπόλοιπο 10% να αφορούν κατά πάσα πιθανότητα τον συγκεκριμένο αγώνα. Στην ίδια ανακοίνωση η MCUI (UC) τόνισε ότι το πρόβλημα του κόστους της ασφάλειας των αγωνιζομένων θα συνεχίσει να απασχολεί και τα επόμενα χρόνια, αν δεν βρεθεί μία ολοκληρωμένη λύση από την πολιτεία και να μην βασίζονται οι συμμετέχοντες σε καμπάνιες crowdfunding.

Ετικέτες

Τα νέα κράνη που περνούν τις ειδικές προδιαγραφές FRHPhe-02 από την FIM - Κάνοντας τους αγώνες πιο ασφαλείς

Νέα πρότυπα ασφαλείας αγωνιστικών κρανών FRHPhe-02 από την FIM
FIM RHPhe-02
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/10/2025

Η FIM ανακοινώνει σειρά εγκεκριμένων κρανών, σύμφωνα με το πρότυπο FRHPhe-02, ανάμεσά τους και νέα off-road μοντέλα

Τα περασμένα χρόνια η μετάβαση από τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας ECE 22.05 στα αυστηρότερα ECE 22.06 ανακίνησε την συζήτηση γύρω από τα πρότυπα ασφαλείας κρανών.

Τι ισχύει όμως για τα αγωνιστικά κράνη;

Η διεθνής μοτοσυκλετιστική ομοσπονδία έχει εδώ και χρόνια το δικό της πρότυπο πιστοποίησης FRHPhe-01 (FIM Racing Homologation Programme helmet 01) και τώρα γυρνάει σελίδα με το ανανεωμένο και αυστηρότερο πρότυπο FRHPhe-02 που υπερπληροί τα εμπορικά πρότυπα των εκάστοτε αγορών και θα είναι απαραίτητο να φέρουν τα κράνη των συμμετεχόντων αγωνιζόμενων στα πρωταθλήματα της διεθνούς ομοσπονδίας από το ερχόμενο έτος.

To εγχείρημα αυτό αποτελεί ένα μόνο σκέλος από την εκτεταμένη προσπάθεια ομολογκαρίσματος της FIM που περιλαμβάνει διαφορές πλευρές των αγώνων πέρα από τα κράνη, από τις μπαριέρες, έως τις βαφές της πίστας και ακόμα και τους φωτεινούς ενημερωτικούς πίνακες.

Η FIM συγχαίρει τις CABERG, SCORPION EXO, JUST1, ARAI, AGV, HJC, ALPINESTARS και BELL για την παρουσίαση νέων κρανών εγκεκριμένων από τη FIM, στο πλαίσιο του νέου προγράμματος FRHPhe-02, τα οποία επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται άμεσα στα Πρωταθλήματα της FIM. Το κράνος της ARAI διαθέτει πιστοποίηση JIS (ιαπωνικής αγοράς), ενώ τα υπόλοιπα φέρουν την ευρωπαϊκή πιστοποίηση ECE 22-06. Όλα έχουν περάσει επιτυχώς τις δοκιμές του προτύπου FIM Helmet Standard FRHPhe-02, το οποίο θα είναι υποχρεωτικό από το 2026 στα Πρωταθλήματα της FIM.

Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι πως ένα κράνος μπορεί να έχει επιτύχει την πιστοποίηση σε κάποια μόνο από τα διαθέσιμα μεγέθη του, ενώ σε κάποια άλλα όχι.

Έτσι λοιπόν το μοντέλο CABERG GP-01 είναι πιστοποιημένο κατά το πρώτυπο FRHPhe-02 σε μεγέθη M & L, το SCORPION EXO RACE AIR σε M, L, XL, XXL, το JUST1 J-GP R σε L, το ARAI RX-7X FIM RACING#2 σε XS, S, M, L, XL, το AGV PISTA GP RR FIM RACING#2 σε M, το HJC RPHA 1 V2 CARBON σε XXS, XS, M, L, XL, XXL, ενώ τα ALPINESTARS S-M10 και BELL MOTO 10-GP διατίθενται σε μεγέθη M και L. Η πιστοποίηση επιβεβαιώνεται από την ετικέτα homologation της FIM που είναι ραμμένη στο λουράκι του πηγουνιού.

Αυτή τη στιγμή, αρκετοί ακόμα κατασκευαστές συνεργάζονται με τα εργαστήρια της FIM για δοκιμές, με δεκαέξι για τα off-road κράνη FRHPhe-02 και δεκαεννέα για τα κράνη αγώνων πίστας.

Υπενθυμίζεται ότι η φάση 02 του προγράμματος FIM Racing Homologation Programme for helmets (FRHPhe-02) ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2022. Αυτή η νέα φάση εστιάζει εξίσου στα off-road κράνη, διαχωρίζοντας τις απαιτήσεις και εδραιώνοντας για πρώτη φορά ένα ξεχωριστό πρότυπο, αποτελώντας ένα σημαντικό βήμα για την ασφάλεια στο Motocross, το Enduro, το Speedway και το Cross-Country, με το πρώτο πρότυπο FIM για τα Off-Road Πρωταθλήματα.

Από την αρχή, ο στόχος του προγράμματος FRHPhe-02 ήταν η βελτίωση της προστασίας του κεφαλιού των αναβατών σε όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες. Η φάση αυτή, που θεσπίστηκε το 2022 σε συνεργασία με τους κατασκευαστές κρανών, θέτει ένα νέο πρότυπο το οποίο ξεπερνά τα ήδη υπάρχοντα στην αγορά (όπως τα UN ECE 22.06, Snell M2020, JIS T8133) αλλά και το προηγούμενο FRHPhe-01.

Σε σχέση με τα προγενέστερα πρότυπα, το FRHPhe-02 περιλαμβάνει πιο εκτεταμένη και αυστηρή αξιολόγηση των επιδόσεων, πέρα από την απαραίτητη συμμόρφωση με ένα διεθνές πρότυπο. Στις νέες δοκιμές περιλαμβάνονται επιπλέον κριτήρια και μετρήσεις, όπως:

  • κρούσεις σε πλάγιες επιφάνειες,
  • κρούσεις σε ημισφαιρικά αμόνια (για τη μέτρηση περιστροφικών φορτίων),
  • δοκιμή ταχείας αφαίρεσης επενδύσεων παρειών,
  • και η εισαγωγή του κριτηρίου κατάγματος κρανίου (Skull Fracture Criterion - SFC).

Το νέο πρότυπο FRHPhe-02 επιβεβαιώνει τη διαρκή δέσμευση της FIM για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια των αναβατών σε κάθε πτυχή του αγωνιστικού κόσμου.