Yamaha Ténéré: Ευρωπαϊκή περιοδεία για τα 40 χρόνια του μοντέλου

Με κλασικά Ténéré παραγωγής, αγωνιστικά μοντέλα, και test-ride της σύγχρονης γκάμας της οικογένειας
40 χρόνια Tenere
Από το

motomag

29/6/2023

Για να γιορτάσει η Yamaha τα 40 χρόνια ιστορίας του Ténéré, οργανώνει μια ευρωπαϊκή περιοδεία με τίτλο "40th Anniversary" σε επιλεγμένα event, όπου οι φαν της εταιρείας και του μοντέλου θα μπορούν να δουν από κοντά μια ομάδα ιστορικών Ténéré παραγωγής (1983-2010), καθώς και αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του Dakar, ενώ παράλληλα θα μπορούν να οδηγήσουν σε άσφαλτο και χώμα την πλήρη γκάμα των σύγχρονων Ténéré.

Το 1981 το Rally Paris-Dakar εντάχθηκε στην αιγίδα των FIM και FIA, με αποτέλεσμα να αρχίσουν να συμμετέχουν εργοστασιακές ομάδες στον αγώνα. Η τότε συμμετοχή της BMW αποδείχθηκε ένας πολύ δύσκολος αντίπαλος για την Yamaha, με αποτέλεσμα οι αναβάτες της εταιρείας να ζητούν αναβάθμιση της ΧΤ παραγωγής. Οι μηχανολόγοι στην Iwata έπιασαν αμέσως δουλειά και το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους ήταν το ΧΤ 600 Ténéré. Ο κινητήρας είχε αυξημένη χωρητικότητα στα 600 κυβικά, διέθετε μεγάλο ρεζερβουάρ 30 λίτρων, ενώ ήταν η πρώτη off-road μοτοσυκλέτα της Yamaha με δισκόφρενο μπροστά, με monocross πίσω ανάρτηση, αλουμινένιο ψαλίδι και πολλές άλλες τεχνολογίες αιχμής για την εποχή. Οι Jean-Claude Olivier, Serge Bacou και Stéphane Peterhansel -με τις έξι νίκες του με την Yamaha να αποτελούν ρεκόρ στο Rally Dakar-, φόρτωσαν αγωνιστική αίγλη στο Ténéré, ενώ πιο πρόσφατα ο ταξιδευτής και πρεσβευτής της Yamaha Nick Sanders ολοκλήρωσε το τελευταίο του ταξίδι σε όλο τον κόσμο με το Ténéré 700, και παράλληλα οι εργοστασιακοί αναβάτες Pol Tarrés και Alessandro Botturi συνεχίζουν να γράφουν ιστορία στους αγώνες ράλλυ με τα Ténéré 700 World Raid GYTR.

40 χρόνια Tenere

Για να γιορτάσει αυτό το ταξίδι και αυτούς τους σημαντικούς αναβάτες μαζί με την κοινότητα του Ténéré, η Yamaha ξεκίνησε μια περιοδεία για την 40η επέτειο του στην Ευρώπη. Σε αυτή την περιοδεία θα παρουσιαστεί μια συλλογή ιστορικών μοντέλων παραγωγής Ténéré (1983-2010), καθώς και αγωνιστικές μοτοσυκλέτες που έλαβαν μέρος στο Rally Dakar. Εκτός από την πλήρη γκάμα των τελευταίων μοντέλων Ténéré που οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση θα μπορούν να δοκιμάσουν, στην περιοδεία για την 40η επέτειο θα παρουσιαστεί επίσης το νέο Ténéré 700 World Rally για το οποίο είχατε διαβάσει στο ΜΟΤΟ. Η εν λόγω έκδοση διαθέτει εργοστασιακά αγωνιστικά χρώματα, εμπνευσμένα από το YZE 850Τ που οδηγούσε ο νικητής του Rally Dakar 1993, Peterhansel.

40 χρόνια Tenere

Η επετειακή περιοδεία της Ténéré 40th Anniversary έκανε την πρώτη της στάση στο Adventure Bike Rider Festival, με τους φαν τουTénéré να δοκιμάζουν εντός και εκτός δρόμου όλα τα μοντέλα της σειράς Ténéré. O πρεσβευτής της Yamaha, Nick Sanders, συμμετείχε στις εκδηλώσεις και μοιράστηκε την ταινία του από το τελευταίο του ταξίδι, δίνοντας έμπνευση για μελλοντικά ταξίδια. Η περιοδεία για την 40η επέτειο του Ténéré θα συνεχιστεί στην Ισπανία, στο Ténéré Spirit Aguilar de Campoo, 31 Ιουνίου-1 Ιουλίου, στη Γερμανία -MaxlRIDE Motofestival, 25-27 Αυγούστου και στη Γαλλία -Alpes Aventure Motofestival, 8-10 Σεπτεμβρίου.

40 χρόνια Tenere
Ετικέτες

Benelli TRK 702/X – Σημαντική μείωση τιμής για την 700άρα crossover

Έως 850 ευρώ το όφελος για τις δύο εκδόσεις – Καλοκαιρινή ευκαιρία μέχρι εξαντλήσεως αποθέματος
Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/6/2025

Με σημαντική μείωση στην τιμή τους που φτάνει έως και τα 850 ευρώ προσφέρει πλέον η αντιπροσωπεία της Benelli τις δύο εκδόσεις του δικύλινδρου TRK 702.

Η Benelli TRK 702 είναι μια μοτοσυκλέτα που είχε καταφέρει να κερδίσει τις εντυπώσεις όταν πέρασε από τα χέρια μας για τη δοκιμή της έκδοσης με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών. 

H crossover της Benelli είναι μια μοτοσυκλέτα πολύ τίμια για τα χρήματα που ζητούσε τότε η αντιπροσωπεία, η οποία κερδίζει τον αναβάτη με την ευκολία και τη φιλικότητα που παρουσιάζει στην οδήγηση στο αστικό περιβάλλον και παρά τον όγκο και το βάρος της -ζυγίστηκε στα 230,5 κιλά- μπορεί να παίξει κάλλιστα τον ρόλο του commuter αφού έχει εξαιρετικό ζύγισμα και δεν δυσκολεύει καθόλου στους ελιγμούς με πολύ χαμηλές ταχύτητες ακόμη και αν το ύψος του αναβάτη είναι κάτω από 1,75 μ.

Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής

Παράλληλα η TRK 702, παρά τη σχετικά μικρή ζελατίνα, έχει την ικανότητα να ταξιδεύει άνετα και ευχάριστα με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, με τον κινητήρα να καταναλώνει λογικότατες ποσότητες βενζίνης (μετρήσαμε 5,5 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση) και σε αυτό το πεδίο, ενώ είναι ευχάριστη και σε δρόμο με στροφές με τον αναβάτη να είναι σε θέση να αναπτύξει έναν πολύ σβέλτο ρυθμό.

Από τότε που δοκιμάσαμε το TRK 702 (τεύχος ΜΟΤΟ #650), η Benelli μείωσε μία φορά την τιμή του, από τα 7.980 στα 7.400 ευρώ και τώρα προχωρά σε μία ακόμη γενναία μείωση τιμής, η οποία πέφτει στα 6.600 ευρώ και κάνει τη Euro 5 μοτοσυκλέτα ευκαιρία με δεδομένο και τον ανταγωνισμό που έχει να αντιμετωπίσει.

Έτσι το όφελος για τον ενδιαφερόμενο φτάνει τα 800 ευρώ για την έκδοση με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών και αυξάνεται ακόμη περισσότερο στα 850 ευρώ για την έκδοση με τους ακτινωτούς τροχούς (19 εμπρός και 17 πίσω), με τιμή που πέφτει από τα 7.750 στα 6.900 ευρώ.

Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής

Να σημειωθεί ότι ως στάνταρ εξοπλισμό η μοτοσυκλέτα φέρει έγχρωμη TFT οθόνη πέντε (5) ιντσών με ρυθμιζόμενη φωτεινότητα και δυνατότητα σύνδεσης με κινητό, φωτιζόμενους διακόπτες, δύο θύρες φόρτισης, full LED φωτιστικά σώματα, χούφτες τιμονιού, εκτροπείς αέρα στα πλαϊνά του φέρινγκ, ρυθμιζόμενες μανέτες, σχάρα και χειρολαβές συνεπιβάτη, 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες, δίσκους 320 χλστ. και ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Pirelli Angel GT για την έκδοση με τους χυτούς τροχούς και Pirelli Scorpion Rally STR.
Επιπλέον, η Benelli συνεχίζει να προσφέρει τη δυνατότητα προαιρετικής απόκτησης του πακέτου Travel Pack που αναβαθμίζει την δικύλινδρη μοτοσυκλέτα στο ταξίδι, ενώ η αγορά της συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση τριών ετών.