Rally Dakar 2024 - Πρόλογος: Πρώτη νίκη για τον Tosha Schareina της Honda

Κυκλική η πρώτη ειδική διαδρομή στην Alula, μήκους μόλις 30 χιλιομέτρων
Tosha Schareina
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/1/2024

Ο Ισπανός Tosha Schareina, που αποτελεί πρόσφατη μεταγραφή του HRC, έκανε ποδαρικό με το δεξί στο 3ο του Rally Dakar και στο 1ο του ως εργοστασιακός αναβάτης της Honda, παίρνοντας την πρώτη του νίκη σε σκέλος του ράλι, νίκη που έχει τη σημασία της έστω κι αν μιλάμε για τον Πρόλογο με τη μικρή ειδική των μόλις 27 χιλιομέτρων.

Με χρόνο 17 λεπτών και 35 δευτερολέπτων, ο αναβάτης από τη Valencia έφερε τη μοτοσυκλέτα της Honda στην κορυφή της κατάταξης των 142 αναβατών.

Daniel Sanders

Δώδεκα μόλις δευτερόλεπτα πιο πίσω, στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Daniel Sanders της GASGAS, που ήταν ο ταχύτερος αναβάτης του Pierer Group.

Ross Branch

Δεκαεννέα δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο, στην τρίτη θέση την έκπληξη έκανε ο πάντα χαμογελαστός Ross Branch της Hero.

Adrien Van Beveren

Είκοσι τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω από τον Schareina, τέταρτος κατετάγη ο Adrien Van Beveren, που έχει γίνει ιδιαίτερα γνωστός για τις ατυχίες του όταν αγωνιζόταν με τη Yamaha, με τον Γάλλο να αγωνίζεται πλέον για το HRC.

Luciano Benavides

Και η πρώτη πεντάδα έκλεισε με τον Αργεντινό Luciano Benavides που πέρυσι είχε κερδίσει τρεις ημέρες του Dakar, και τώρα βρίσκεται μόλις 26 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο.

Kevin Benavides

Ο αδελφός του Luciano και κάτοχος του τίτλου (2023) Kevin Benavides, πέτυχε τον ένατο καλύτερο χρόνο της ημέρας, λίγο λιγότερο από ένα λεπτό πίσω από τον νικητή, ενώ πρώτος αναβάτης με KTM ήταν ο Toby Price, μια θέση πριν τον Kevin.

Μπούδρος

Θυμίζουμε πως ο Έλληνας αναβάτης Βασίλης Μπούδρος που συμμετέχει με μοτοσυκλέτα της επίσης ελληνικής DNA αντιμετώπισε πρόβλημα πλοήγησης, και κατετάγη τελικά στην 121η θέση του προλόγου, 18 λεπτά και 25 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο.

Τέλος να σημειωθεί η πολύ καλή τοποθέτηση του Mason Klein με την KOVE (10ος).

Το αυριανό πρώτο stage (ουσιαστικά η πρώτη ημέρα) του Dakar ξεκινά και πάλι από την Alula, με κατάληξη στην Henakiyah, με ειδική 414 χλμ. και συνδετική διαδρομή 127 χλμ.

Ακολουθεί η πρώτη 20άδα του Προλόγου στις μοτοσυκλέτες.

ΘΕΣΗ ΑΝΑΒΑΤΗΣ ΟΜΑΔΑ ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΑΦΟΡΑ
1 (ESP) TOSHA SCHAREINA MONSTER ENERGY HONDA TEAM 00H 17' 35''  
2 (AUS) DANIEL SANDERS RED BULL GASGAS FACTORY RACING 00H 17' 47'' + 00H 00' 12''
3 (BWA) ROSS BRANCH HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY 00H 17' 54'' + 00H 00' 19''
4 (FRA) ADRIEN VAN BEVEREN MONSTER ENERGY HONDA TEAM 00H 17' 59'' + 00H 00' 24''
5 (ARG) LUCIANO BENAVIDES HUSQVARNA FACTORY RACING 00H 18' 01'' + 00H 00' 26''
6 (GBR) SAM SUNDERLAND RED BULL GASGAS FACTORY RACING 00H 18' 03'' + 00H 00' 28''
7 (CHL) PABLO QUINTANILLA MONSTER ENERGY HONDA TEAM 00H 18' 22'' + 00H 00' 47''
8 (AUS) TOBY PRICE RED BULL KTM FACTORY RACING 00H 18' 26'' + 00H 00' 51''
9 (ARG) KEVIN BENAVIDES RED BULL KTM FACTORY RACING 00H 18' 31'' + 00H 00' 56''
10 (USA) MASON KLEIN KORR OFFROAD RACING 00H 18' 33'' + 00H 00' 58''
11 (CZE) MARTIN MICHEK ORION - MOTO RACING GROUP 00H 18' 46'' + 00H 01' 11''
12 (ESP) LORENZO SANTOLINO SHERCO RALLY FACTORY 00H 18' 51'' + 00H 01' 16''
13 (USA) RICKY BRABEC MONSTER ENERGY HONDA TEAM 00H 18' 54'' + 00H 01' 19''
14 (CHL) JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO MONSTER ENERGY HONDA TEAM 00H 18' 59'' + 00H 01' 24''
15 (ESP) JOAN BARREDA BORT HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY 00H 19' 00'' + 00H 01' 25''
16 (DEU) SEBASTIAN BÜHLER HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY 00H 19' 03'' + 00H 01' 28''
17 (FRA) ROMAIN DUMONTIER TEAM DUMONTIER RACING 00H 19' 43'' + 00H 02' 08''
18 (PRT) RUI GONÇALVES SHERCO RALLY FACTORY 00H 19' 43'' + 00H 02' 08''
19 (FRA) MATHIEU DOVEZE BAS WORLD KTM RACING TEAM 00H 19' 43'' + 00H 02' 08''
20 (ZAF) BRADLEY COX BAS WORLD KTM RACING TEAM 00H 19' 53'' + 00H 02' 18''

Hiflo

Ετικέτες

Πρώτη στον κόσμο η Panther Racing του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Κέρδισε με τη μοτοσυκλέτα της 32 πανεπιστημιακές ομάδες - Τρεις πρωτιές στον διεθνή διαγωνισμό MotoStudent 2025
Panth Racing AUTh
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

31/10/2025

Η Panther Racing του ΑΠΘ κατέκτησε την 1η θέση στο MotoStudent 2025, μια τεράστια επιτυχία για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και την Ελλάδα που πέτυχε η φοιτητική ομάδα Panther Racing, κατακτώντας το πρώτο βραβείο “Best MotoStudent Team Overall” στον παγκόσμιο διαγωνισμό MotoStudent 2025, που πραγματοποιήθηκε στις 15–19 Οκτωβρίου στην πίστα MotorLand Aragon της Ισπανίας

Ανάμεσα σε 32 πανεπιστημιακές ομάδες από όλο τον κόσμο, η Panther Racing ξεχώρισε για την τεχνογνωσία, την καινοτομία και το ομαδικό της πνεύμα, κατακτώντας πλήθος διακρίσεων:

  • 1η θέση - Best MotoStudent Team Overall
  • 1st in MS1 Delivery: Innovation
  • 1st in 5th Milestone: Economical Plan
  • 1st in MS1 6th Milestone: Pitch Presentation
  • 2nd in MS2 Test 3: Acceleration
  • 3rd in MS1
  • 4th in MS2 Test 1: Brake
  • 4th in MS2
Panther Racing

Η ομάδα του ΑΠΘ έφερε στην Ελλάδα το μεγαλύτερο βραβείο του διαγωνισμού, αποδεικνύοντας ότι το πάθος, η επιμονή και η ομαδικότητα μπορούν να οδηγήσουν σε διεθνείς κορυφές.

Ένα ταξίδι που ξεκίνησε με όραμα και αφοσίωση

Panth Racing

Από το φθινόπωρο του 2023, τα μέλη της Panther Racing εργάζονταν ασταμάτητα για να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να εξελίξουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα. Μέσα από ατελείωτες ώρες στο εργαστήριο, δοκιμές και βελτιώσεις, η ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει ένα μηχανικό επίτευγμα που συνδύασε τεχνολογία, καινοτομία και ομαδική ψυχή.

Κάθε μικρή δυσκολία, κάθε αποτυχία και κάθε νύχτα γεμάτη ιδέες, έγινε κομμάτι ενός μεγάλου ταξιδιού που κορυφώθηκε με τη στιγμή της απονομής.

Τι είναι το MotoStudent

Panther Racing

Ο MotoStudent είναι ένας διεθνής διαγωνισμός που φέρνει φοιτητές μηχανολογίας και συναφών ειδικοτήτων από πανεπιστήμια όλου του κόσμου σε ένα μοναδικό περιβάλλον αγωνιστικής μηχανικής.

Οι ομάδες καλούνται να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να οδηγήσουν μια πλήρως αγωνιστική μοτοσυκλέτα, αξιολογούμενες τόσο για το τεχνικό όσο και για το αγωνιστικό τους κομμάτι:

  • MS1 (Design & Engineering Phase): σχεδίαση, καινοτομία, οικονομικό πλάνο και παρουσίαση milestones.
  • MS2 (Racing Phase): επιδόσεις στην πίστα – επιτάχυνση, φρενάρισμα, χρόνος γύρου και συνολική οδηγική συμπεριφορά.

Ο στόχος του διαγωνισμού είναι να φέρει τους φοιτητές σε πραγματικές συνθήκες μηχανολογικής ανάπτυξης και motorsport, καλλιεργώντας την τεχνογνωσία, τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία.

Περηφάνια για το ΑΠΘ και την Ελλάδα

Panther Racing

Η επιτυχία της Panther Racing αποτελεί μια στιγμή υπερηφάνειας όχι μόνο για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, αλλά και για την Ελλάδα συνολικά. Η ομάδα απέδειξε ότι η ελληνική φοιτητική μηχανολογία μπορεί να σταθεί ισάξια – και να ξεχωρίσει – ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες του κόσμου.

Με τη διάκριση αυτή, τα μέλη της Panther Racing επιστρέφουν γεμάτα γνώσεις, εμπειρίες και έμπνευση, συνεχίζοντας να ονειρεύονται, να δημιουργούν και να εξελίσσονται.

Ετικέτες